Köpa en ny snowboard

borglund

Ny medlem
Köpa en ny snowboard
Hallå där!

Vi kan börja med lite info om mig:
Längd: 183
Vikt: Cirka 80
Skostorlek: 43

Det är så nu att jag har planerat att köpa en ny snowboard till vintern. Jag skall till St. Anton och säsonga så de kommer bli mycket åka! Förhoppningsvis blir det en hel del puder med. :P Jag har åkt i ca 10 år.
Jag har för tillfället en Nitro bräda jag köpte för 2-3 år sedan, men hade ganska begränsad budget och kort med tid så de fick bli en ganska billig för typ 2-3 k. För kort är den också.

Men nu är det nya tider! Jag är ute i god tid, och har en annan budget!
Jag tror att jag vill ha en lite längre bräda, 160-165 typ. Jag åker inte park i överhuvudtaget skulle jag väl säga. Kommer antagligen att åka mest puder och pist i vinter!
Har väl en budget på typ 5000:- Det gör väl inget direkt om det är lite mer men runt 5000 i alla fall!

Så är det någon som kan hjälpa mig att hitta en fet bräda som passar mig? :D

Mvh Borglund

Köpa en ny snowboard
Bataleon Goliath grymt bra allmountainbräda som har gött flyt i puder med sin triplebase.

Köpa en ny snowboard
Ofta? :D Min evil twin tycker jag är skitbra i puder.

EDIT: Malin: Har du beställt därifrån? Vad blir det för en bräda med frakt och tull?

Senast ändrad:
Köpa en ny snowboard
Kan bara instämma med Thomsson...
Goliathen e grym!
Jag är 176 och kör med en 157.. Funkar grymt över hela berget!
Skall du satsa på mest puder i vinter så satsa på 164 vill du leka några enstaka dagar plockar du hem en 161...
Men enligt din beskrivning så funkar en 164 riktigt bra tror jag!

Själv flyter min ok när jag har normal stance.. troligtvis beror det på min vikt! ;)
Men flyttar jag bak bakfoten ett snäpp blir den sjukt grym.. Tycker faktiskt den flyter utomordentligt i puder..
Har kört på min i tre år bla i Valdisere/Tignes, Åre x 5, Vemdalen("snöstorm" mellandagarna 09/10) och senast i Val Thorens där vi fick en hel del puder(+45cm under natten) och kan ju bara säga att du gör verkligen inte bort dig om du väljer en Bataleon!

TBT har ju fördelen med att det går sjukt mkt lättare i isiga backar (mindre släpp) och att jag har bara under tre år lyckats slå runt pga att jag "catched an edge" vid en extrem bakfylla där jag inte hade att göra i backen.. Så det var riktigt klantigt..

MVH
Linus

Köpa en ny snowboard
Tack för svaren!

Om jag skall vara helt ärlig har jag faktiskt redan kollat lite på Goliathen! Och om jag skulle vilja köra lite park och så skulle jag ju kunna byta bräda och köra på den gamla! Orkar inte gå och titta men kan tänka mig att den är typ 152 eller 154 typ!

Edit: Vad mer exakt betyder TBT? (Triple base tech)

Edit 2: Om man beställer ifrån US and A så kommer det antagligen fastna i tullen och då kan du räkan ut vad det kommer att kosta här! http://tullverket.se/innehallao/tja...denformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html

Senast ändrad:
Köpa en ny snowboard
Att man tycker att TBT suger i puder är ju såklart en personlig åsikt, personligen tycker jag att TBT spöar alla typer av rocker jag testat, men smaken är som baken, enda sättet att hitta vad som passar en själv är att prova sig fram.

Köpa en ny snowboard
THOMSSON;

Har inte superkoll på exakta priser, men min lillebror som bor i Norge beställde tre brädor därifrån förra säsongen... tydligen inte alls så farligt dyrt att skicka hem de.

Köpa en ny snowboard
Thomsson sa:
Ofta? :D Min evil twin tycker jag är skitbra i puder.

EDIT: Malin: Har du beställt därifrån? Vad blir det för en bräda med frakt och tull?
Glöm ej momsen 25% på frakten + priset. Alla snackar om tullen (3.6% och frakten) då det är momsen som är den stora kostnaden i detta fall.

Köpa en ny snowboard
Gå in på www.bataleon.com och klica på fliken TBT så får du lite videor som visar vad TBT är och hur det fungerar.
Junkyard säljer goliaths för 4999:- om du vill ha en "local internet dealer"!

Köpa en ny snowboard
Det verkar faktiskt riktigt bra med TBT! Jag bor i Göteborg och ska titta förbi Concrete/Hollywood någon dag och se vad de har!

Men Goliathen verkar onekligen grym!

Köpa en ny snowboard
Sen om du inte tar en alltför lång kan du nog kika in i parken med en goliath ;)

Kan tillägga att min evil twin är på 155 och jag är 185cm 87kg. Kör centrerad stance och tycker det flyter på bra om man lutar sig lite bakåt.

Köpa en ny snowboard
henkaa sa:
Köp inte bataleon, tbt suger i puder. Satsa i stället på någon lib tech.
Med all respekt, jag tror inte att du har testat Triple base tech. Skulle du ha åkt på till exempel "The Goliath" i puder så är jag säker att du inte skulle ha slängt upp en sån kommentar.

Jag har själv kört med brädan och är verkligen nöjd med den. Men jag förnekar inte att det finns bättre brädor för pudersnö. Lib-tech och GNU har ju många fina puderlagg, de med.

Köpa en ny snowboard
Thomsson sa:
Sen om du inte tar en alltför lång kan du nog kika in i parken med en goliath ;)

Kan tillägga att min evil twin är på 155 och jag är 185cm 87kg. Kör centrerad stance och tycker det flyter på bra om man lutar sig lite bakåt.
Hehe okej, ja de får kanske bli en 161 då!

Köpa en ny snowboard
SverigeTomten sa:
henkaa sa:
Köp inte bataleon, tbt suger i puder. Satsa i stället på någon lib tech.
Med all respekt, jag tror inte att du har testat Triple base tech. Skulle du ha åkt på till exempel "The Goliath" i puder så är jag säker att du inte skulle ha slängt upp en sån kommentar.

Jag har själv kört med brädan och är verkligen nöjd med den. Men jag förnekar inte att det finns bättre brädor för pudersnö. Lib-tech och GNU har ju många fina puderlagg, de med.
Ja jag har har kørt en halv sæsong med en evil twin. Jag tyckte faktiskt att den vart sæmst i puder. kan ha och gøra med att den vart lite før stiff før mig jag vet inte men efter ha kørt en skate banana førsta halvan av sæsongen så kænde jag stor skillnad.

Köpa en ny snowboard
Är det någon som vet hur man gör för att slipa en sådan här bräda? Måste man göra det förhand eller går det bra i maskin?

Det gäller alltså en Bataleon Goliath TBT

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp