Köpa endast innersko? nya frågor!

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
Jag skulle vilja byta upp mig till termo innersko men vill vänta med att köpa nya pjäxor tills jag vet vad som händer med NTN. Vet nån var man kan köpa? jag har garmont skor.

Återanvänder den här tråden... Har nu slagit till på ett par Scarpa Intuition Precision High liners.
Så följdfrågan lyder:
Hur går jag vidare nu?
alt. 1 Värma dom själv i ugnen hemma? Vilken temp? hur länge?
alt. 2 Värma dom i butik? Vad kan det kosta?
alt. 3 Köra med dom som dom är?

Senast ändrad:
har hittat innerskor men problemet är att garmont innerskorna inte finns i min storlek men det finns scarpa i rätt storlek, spelar det någon roll vilket märke det är på innerskorna?

Axl sa:
har hittat innerskor men problemet är att garmont innerskorna inte finns i min storlek men det finns scarpa i rätt storlek, spelar det någon roll vilket märke det är på innerskorna?
Så länge det är något typ av formgjutning, typ termo, Intuition eller motsv så spelar det ingen roll, Scarpa kör med Intuition.

upptäckte att man inte hamnar först genom att redigera sin tråd... ge mig råd nu!

Att köra med en intuition som den är är nog inget att rekomendera. Men jag skulle föreslå att antingen gå till en butik och betala ...200-300?? Eller gå in på www.tetongravity.com och söka efter heat molding intuitions. Det brukar finnas bra guider med bra beskrivande text och bra bilder som visar hur man gör.

Utan att ta något ansvar, har för mig att det är typ 90 grader och ca tio minuter, så att de blir mjuka, helst en varmluft ugn.
Men sök lite på tetongravity.com eller epicski.com så kommer du nog hitta rätt, eller kolla med någon av gossarna i åre

Jag har provat och det funkade. tipset från telemark-pyrenees kommer ftån telemarktips.com där det även ska finnas en video...

redigerat stavfel

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp