Köpa första longboarden

davisa

Ny medlem
Köpa första longboarden
Tja! tänkte köpa en longboard nu till sommaren för att jag har flyttat och har längre till tunnelbanan och till polare. Tänker mest cruisa med den och mina krav är att den inte kostar mer än ~2000 och att den inte är längre än 35'' för smidighetens skull.
Jag är 172 lång och väger 57 kg. Har kollat på några men känner att jag behöver tips men jag är öppen för nya förslag som passar in på kriterierna ovan. Kaaanske skulle börja slidea men kan byta hjul om det skulle va så.
Dessa har jag kollat på:

1.Riviera 34''

2.Madrid 32,5''

3.Riviera 34''

4. Riviera 34''

Har hört att paristruckar ska vara bra. Är mest inne på madrid brädan.

Köpa första longboarden
För att bara cruisa funkar ju alla de brädorna. :)

Åk till kahalani och fråga där vad de skulle rekommendera, och då kan du ju också testa brädorna och verkligen känna vad du skulle gilla bäst.

Risk finns att du kan få wheelbite med brädorna (alltså att brädan tar i hjulet när man svänger). Men då kan man skaffa risers rätt billigt för att undvika det.

Slajda kan man göra med alla hjul, men de hjulen som sitter på dessa brädor kanske inte direkt är så sköna. Börja att slajda med hjulen som redan sitter på, och uppgradera sen om du tyckte det var kul och vill utvecklas mer! :)

Köpa första longboarden
Har nyligen köpt denna bräda.Det är min första longboard, köpte den på Seafun i Gävle. Jag fick mycket bra hjälp av dem som jobbade där och fick testa alla longboards dem hade i butiken i den prisklassen och jag tyckte det var den skönaste som fanns där. Jag tänker mest cruisa runt, plocka någon backe då och då och möljigtvis lära mig slida i framtiden. Jag har åkt på den några timmar och är mer än nöjd! Om du inte har möjlighet att testa brädor, så rekomenderar jag denna. Bra truckar och hjul och decket känns mycket skönt!
Madrid, Dream. Pimped

Köpa första longboarden
davisa, vart är du ifrån? har en longboard ifrån Riviera som jag tänkt sälja. Har en sådan här http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=22367&ProductDetailId=149132
150 mm paris trucks, riktigt bra truckar
samma hårdhet på hjulen fast svarta.
skick: 3,5-4/5
Hade tänkt mig en 1200 för den, en väldigt bra bräda att börja med. Lagom lång och inte för mjuk.

Vad du än gör köp inte en warpbräda ifrån intersport/stadium...

Bor du i skånetrakterna och är intresserad så är det bara att höra av sig.

Köpa första longboarden
Kan någon hjälpa mig, fattar ingenting. På både junkyard och madridskateboards.com står det att det skall vara paristruckar på brädan men på både bilderna på hemsidan och på brädan här hemma står det x-caliber. Är paristruckar inget märke på truckar eller har jag uppfattat det fel?

Köpa första longboarden
Och är det något att ha och cruisa runt på även om det är X-caliber eller ska jag skicka tillbaks den och köpa någon annan?

Köpa första longboarden
inte haft nån erfarenhet av x-caliber, men de borde vara helt okej. de har verkligen försökt ta sig in i den "riktiga" longboardvärlden i alla fall. om de är osköna kan du ju bara byta bushings. Dock skulle det vara dåligt om du fick andra truckar än paris med, jag har mailat junkyard och frågat.

Köpa första longboarden
Kollade på madrid's hemsida, där stog det att standardmodellen hade x-calibertruckar och att den pimpade modellen hade paristruckar. Men junkyard som säljer standardmodellen hade skrivit den pimpade modellens spec. Kom fram till detta själv, riktigt dålig stil att skriva ut fel spec. Är nöjd med brädan ändå, testade den idag och den var riktigt skön. Tycker dock att det är dåligt att skriva ut att det är Paristruckar när modellen dom säljer är den med X-caliber truckar.
Bara dålig stil enligt mig.

Köpa första longboarden
Inte första gången junkyard har fel ... Dom är skateare så dom vet inte riktigt vad longboard handlar om .

Du har rätten på din sida att få en sådan bräda som står i produktbeskrivningen så om du står på dig kanske du kan få lite pengar tillbaka :)

Jag kommenterade när jag va inne i butiken att dom hade slipstream platypus standard med en bild på paris truckar och divine hjul men i texten skrev dom att brädan hade 150mm holeytruckar och abec 11 retro hjul... Dom ignorerade det vänliga tipset med ett "vi vet nog allt vad vi håller på med" ... även om 150mm truckar knappt fungerar på en platypus :P

Mitt tips är ... Bojkotta junkyard så mycket som det går ... Köp aldrig longboardprylar därifrån samt skit i dom . Dom har samma priser som alla andra ställen bara det att dom beter sig svinigt mot kunder och mindre företag

Köpa första longboarden
SoOKl.png

Junkyard hälsar att de ska gå igenom produktbeskrivningarna. Vi får väl se hur det går :)

Tillbaka
Topp