Köpa från sport-conrad.de?

Jins

Ny medlem
Hej! Jag tänkte köpa de nya k2 fujative 06 med marker bindn från www.sport-conrad.de, jag har kollat runt lite på forumet och det verkar som att det är en bra sida. Men nu är inte jag en hejare på tyska, hur beställer jag?
vad skriver jag i:
Schuhgröße :
Sohlenlänge :
Skilänge :

någon sa att man kan beställa hur de ska montera, hur gör jag det?
Någon som beställt därifrån förr? jag vill vara säker på vad jag gör!

Ha det

Schuhgröße : Skostorlek. Inget du behöver ange för montering.
Sohlenlänge : Sulans längd i mm. Oftast står det på sulans sida, annars är det bara att mäta. Måttet används för att ställa in mallen till rätt längd och centrering.
Skilänge : Skidlängd.

Det är självklart att du kan ange hur dom ska montera skidorna. Speciellt på K2 är det viktigt att ange detta, eftersom de har en skala istället för enbart ett bootcentermärke. Det bästa är att kolla på en likadan skida och sen ange var du vill ha boot center jämfört med skidans markeringar. Skriv sedan en tydlig beskrivning på önskad monteringspunkt i ett mail och skicka till din kontakt på SC. Svårare är det inte.

Jag tänkte låna denna länk lite.. Jag beställde skidor för ett par dagar sedan. jag fick standard emailet som bekräftar min beställning. men det låter ju har som man ska få en kontakt person på conrad.. icke fått.. så jag slängde iväg ett mejl till info@sportconrad.de men har inte fått något svar. Sen har de inte dragit pengarna ännu. hur lång tid brukar de ta för er när ni beställer??

HA nu har dom dragit pengarna!! 2800 för fujisar med bind och frakt!!!!!! det är ju billigare än vad de kostar i sverige utan bindningar!! :D *nöjd*

Jag beställde ett par K2 Seth Vicous från SC i fredags men jag glömde skriva var bindningarna skulle monteras. Jag åker i princip aldrig switch eller hoppas speciellt mkt. Så jag vill ha dem bakmonterade. Hur ska jag förklara detta för en tysk i ett mail? core center + ** cm ? Vill att de ska funka bättre i puder hällre än stabilitet när man åker switch.

Skriv då att du vill ha dem normalmonterade, förklara hur du åker, skriv på engelska att du vill ha dom till att åka offpist...

Manga, du har väl fått skidorna nu va?

Kommer dom och lämnar skidorna vid dörren eller får man hämta paketet på posten när man beställer från sport-conrad? Någon som vet?

Jag har aldrig beställt därifrån men tror jag såg i en annan tråd att dom kommer till dörren. Inte helt säker dock, men det är ju bara att söka i forumet.

Bra :)
Men ringer dom innan och kollar så att man är hemma eller kommer dom utan att ringa innan? Med andra ord, ska man hålla sig hemma ifall man har beställt ett par skidor därifrån för en vecka sedan? Jins, har du beställt från conrad? Om du har det, vid vilken tid på dagen kom dom?

Är lite sugen på att beställa hem fujative eller public enemy därifrån..Men hur gör man med pengar och så? Är det inte krångligt att betala eftersom priset inte är i kr/sek? Ifall dom ringer hem innan dom kommer så hoppas ja att dom inte pratar tyska för då blire problem asså.

När jag har skrivit in pjäxstorlek, skidlängd m.m. så finns det 3 knappar:
verwerfen, berechnen och abschlieben.
Vad betyder dom?

Im_a_Public_enemy:
Se till att du skriver i rätt på Sohlenlänge, alltså längden på sulan på utsidan. Och de där knapparna så är det inte så svårt att prova sig fram. Men jag tror det är Abschliessen.
Men det är knappast troligt att PE + marker bindning kostar knappa 220 kr, hehe. 22 euro är vad frakten kostar. För att se vad det kostar tillsammans måste du förmodligen trycka på berechnen..

/kalle

KalleBalle89: Om jag ska kunna skriva i rätt i Sohlenlänge så måste ja no vänta me att beställa då jag inte har några pjäxor för tillfället(inte som jag kan ha iaf :P).
Nää ja förstår att inte skidorna kan kosta 220kr, hehe.

då ahr jag en fråga Hur skriver man om man vill ha mittmonterat?

Jag skrev: "I would like the bindings to be mounted on corecenter" och vips fick jag de mittmonterade. (skriv det under "Besonderes anmerknungen" när du beställer)
gl & hf

okej har gjort det nu och dom är beställda:D märkte att min DIN förut v 7:S o den löste nästan aldrig ut o då va jag tyngre typ eller lika åtminstonde

Men varför är det viktigt att veta "sohlenlänge" Man borde väll kunna köpa nya pjäxor och använda dem till sina gamla lagg? Med andra ord borde det väl gå att ställa in det själv när man väll har köpt skidorna?

Skiersdown:

Funderar du ett tag kommer du nog fram till två slutsatser:

1. Boot-centern hamnar inte rätt om man inte har rejäl röta.
2. Dina flashiga stövlar i stl 37 (?) är för små och riskerar att hamna utanför justeringsmarginalen.

sohlenlänge är sulalängden men inte sulan inuti utan ja själva sen som går in i bindningen som ja.. undersidzn på en sko fast på pjäxa. fan att jag ska va så sämst på att förklara

Ja, det fattar jag August.

Markus: Vad är Boot-centern. Men om man har ett par pjäxor i stl 43, och nästa år byter till44 finns det då risk för att det hamnar utanför justeringsmarginalen?

Shibby jibbers...ähh skulle bara räta ut en grej som många verkar fattat lite fel.....alla skriver att sportconrad bara finns på tyska..my ass...kolla uppe i högre hörnet då man kommer in på sidan...om man klickar på den engelska flaggan så får man sidan på engelska....mycke lättare att förstå och beställa....beställde ett par völkl karma igår....GULD!!

AJA ville bara informera er om detta lilla misstag

*längtar till snön*

är det någon som vet ifall de får in årets scratch fast i 181 cm ? dom har dom i 167 och 174 men undrar om de får in 181erna ? ifall nån vet ? annars får man väll fråga dom..

Om ni alla är smarta så kan man byta till engelska på sidan, en liten engelsk flagga uppe i högra hörnet på startsidan :P

Ja men att man kan byta språk kom först för några dagar sedan, så grattis till er som inte beställt än, själv fick man ju chansa hej vilt :P

Jag hade glömt och skriva vart jag ville montera mina bindningar på mina fujative som jag beställde men en dag senare ringde dom upp mig och frågade snacka om service.

Tillbaka
Topp