köpa Goggles på Ebay.com

köpa Goggles på Ebay.com
hej, funderar på och köpa nya goggles på www.ebay.com men förstår inte riktigt hur det går till på sidan och hur mkt frakten kostar till sverige. undrar om ngn som kan detta ska kunna hjälpa mig? :) MVH jesper

köpa Goggles på Ebay.com
Det är en auktionssida och fungerar således exakt som en vanlig auktion med skillnaden att det ofta finns ett så kallat "buy now" pris där du kan köpa föremålet direkt.
Frakten beror helt på vilket land föremålet befinner sig samt vilket transportsätt som används.

köpa Goggles på Ebay.com
jag köpte ett par gogglar därifrån i november eller nåt sånt, och allt gick smidigt och bra! du får fylla i att du bor i sverige när du kolla akutionerna, så kommer fraktpriset upp.

var beredd på tull dock! jag fick betala tull och det kostade typ 200-300 kr om jag inte minns fel.

köpa Goggles på Ebay.com
Hur kunde du få betala 200-300kr i tull?
Vilka goggles köpte du egentligen? man skattar ju bara på paket med värde över 1000kr och inte
många goggles som kostar över 1000kr i usa vad jag vet... däremot kan man få betala nått som
kallas EMS.... det har jag ingen aning om vad det är och inte postenpersonalen där jag hämta ut mitt
paket heller:P så om någon kunde förklara det så hade det vart schyst...

Om det nu är så att det du köper kostar mer än 1000kr så be honom skriva att det är en gift som är
värd säg 900 på förpackningen så slipper du tulla..

lycka till!

Senast ändrad:
köpa Goggles på Ebay.com
jag köpte ett par smith phenom burgundy pillow eller vf de heter, fick pröjsa 69dollar+30dollar frakt, slapp undan tullen .. det blev asbilligt och de var i mint condition dvs helt nya.

Dvs, det gick mycket bra..

köpa Goggles på Ebay.com
goofball sa:
Vilka goggles köpte du egentligen? man skattar ju bara på paket med värde över 1000kr och inte
många goggles som kostar över 1000kr i usa vad jag vet... däremot kan man få betala nått som
kallas EMS.... det har jag ingen aning om vad det är och inte postenpersonalen där jag hämta ut mitt

Om det nu är så att det du köper kostar mer än 1000kr så be honom skriva att det är en gift som är

lycka till!
Ja du, ingen aning. Däremot såg paketet öppnat ut så någon har tydligen pillat i paketet för att kolla så att det inte är olagligt bajs i.
Nu kommer jag inte ihåg exakt vad som stod på papperet jag fick, men det kan ju ga varit så att det var EMS och inte tull, men jag antog att det var tull. Jag undersökte det inte något speciellt.

Det kostade inte heller mer än 1000 kr så jag vet inte varför jag fick betala...

köpa Goggles på Ebay.com
Nu hittade jag papprena. Det jag fick betala vad 127 kr tull/moms och 100 kr som var postens avgifter.
Jag har även ett annat papper där det står att de har förtullat min försändelse och därför tagit ut en avgift.

Gogglarna kostade $49,95 och frakten gick på $19,00.

köpa Goggles på Ebay.com
goofball sa:

lycka till!
Men det finns väl bara ett sätt att frakta på Ebay.com = och det kostar väl 40 dollar eller finns det ngt annat? hur vet man att det blir billigare utan tull och hur ser man det?

köpa Goggles på Ebay.com
frakten skiljer beroende på vilket bolag/fraktsätt som används. om det inte står i annonsen kan du maila till säljaren och fråga. prisgränsen för avgiftsfria gåvor är 500:- och gäller från privatperson till privatperson. du kan dock be säljaren att oavsett pris skicka paketet som en gåva så minskar iaf risken att bli fast i tullen. om paketet stoppas i tullen så får du betala moms på 25% av den totala kostnaden (priset + frakten).

köpa Goggles på Ebay.com
goofball sa:

lycka till!
snacka inte om saker du inte har någon aning om, du får tulla på allt som tullen kommer över. Om du markerar gift skall värdet vara mindre än 500kr (1000kr i vissa fall)

köpa Goggles på Ebay.com
jag bad säljaren (utah..nånting) att skriva Gift value 35dollar, bara för att det inte skulle vara någon chans att komma över 500kr's gränsen på gifts ..

det gick som sagt bra.

Tillbaka
Topp