Köpa lagg i St.Anton

Gson

Ny medlem
Köpa lagg i St.Anton
Tjenare !

Åker till St. Anton på lördag och är på väg att köpa nya skidor här hemma i Svedala.
Min fråga nu är : Är det billigare att köpa skidor nere i St. Anton i någon av skidshopparna eller skall man köpa dom här hemma innan man sticker. Skidorna jag vill ha är Scream 10 Pilot, ligger runt 7000 här hemma.

Hoppas någon som har erfarenhet eller vetskap om detta vill dela med sig av den.

Mvh Uffe.

Köpa lagg i St.Anton
Hej - jag har samma fråga, så om någon svara på hur mycket skidor kostar kanske du kan säga hur mycket det skiljer i pris på en bräda gemfört med om jag köper hemma i Sverige!

Köpa lagg i St.Anton
Köp för tusan inte era skidor i Sverige, om ni har möjlighet att köpa dem i Österrike! Ni kan säkert tjäna flera hundra, upp emot en tusenlapp på att köpa dem i St. Anton. Affären jag rekommenderar starkt är ortens största sportaffär; Alber Sport. Den ligger mitt i centrum och går inte att missa. De har alla tänkbara modeller i alla längder (Alpingaraget kan slänga sig i väggen!). Det finns iofs en massa sportaffärer i St. Anton, men det är ingen mening att springa runt och försöka jämföra priser. Nästan alla affärer ägs nämligen av samma snubbe...Själv köpte jag ett par K2 Mod X, med Salomon 9.12 Axe+ bindning just på Alber Sport förra året. Jag tjänade i runda svängar 1000 spänn på att inte köpa samma paket i Sverige.

Köpa lagg i St.Anton
hej

Är i St.Anton.jag skulle inte!! köpa skidor i Sverige. Jag köpte nya telisgrejor här nere till kanonpris. Skidorna är billigare här!!..

Hoppas du für det bra här..det e kanon!!

Anna

Köpa lagg i St.Anton
Vilka underbara svar och snabbt gick det åxå !!
Jag lyder era råd och köper dom när jag kommer ner !
Tackar så hemskt mkt !

Vi synes i pisten !

// Uffe

Köpa lagg i St.Anton
Spana in sportaffären Jennewein i stanton. Bra utbud av skidor och helt klart trevligast personal. Här får du gratis testa de olika skidor du är intresserad av innan du bestämmer dig.
Dessutom får du gratis fullservice på skidorna du köpt då de börjar bli lite slitna.
Plus i kanten om du har ett bra säsongs-jobb i stanton, jag fick ca. 20% rabatt på skidor + bindning. (betalade ca. 4700 sek för ett par Bandit XX med Tyrolia D9 bindn.)

Snödjup

Tillbaka
Topp