Köpa lagg, satsa på twintip lr allaruond?

lleberg

Ny medlem
Jag har åkt bräda i 5 år nu, men funderar på att åka skidor på halvtid.
Bör man satsa på nått allaround eller på twintip? Finns det allaruondskidor med twintip?

Jag funderar om jag ska sattsa på att jibba eller vad det ska bli, PLanerar att jibba, hur går det att åak i puder med twintipskidor?
ride on.

/tomas

Twintips är ju det som är mest allround. Med ett par bra twins kan du göra korta snabba slalomsvängar, likväl som att pumpa puder. Se bara till att de inte är för smala eller för korta om du vill kunna köra puder bra. Härligt att du tänker byta till lagg; du blir förmodligen mycket nöjd!

De utpräglade och asfeta Salomon Pocket rocket är twintips för lössnö, men av vad jag har hört inte 100% bra i pisten. I vilket fall som helst: Att skidorna har två "tips" betyder inte att man inte kan åka puder med dem!

Låter ju skitbra, men det blir nog bara om jag fixar ihop lite pengar.
Sen sätter jag det itne framför snowboard, ska börja snowbaordgymnasium i Vännäs till hösten.

Ska jag börja åka så blir det till nästa sässong, den 23e mars 2004 blir jag torligen förklarad som invalid pga knäskada, och försäkringspengarna jag får för det går till alpin utrustning. :)

Tillbaka
Topp