Köpa ny allmountainskida - Någon som har provat K2 AMP Rictor 90 XTI?

joali011

Ny medlem
Hej!

Tänkte be om råd gällande köp av nya allmountainskidor och se vilka tips ni sitter inne på?

Jag är 175cm, väger 75 kg. Skulle klassa mig som erfaren åkare (tar mig ner bra överallt) och åker 50% pist, 50% offpist.

Fram till nu har jag åkt på dels ett par Nordica Spitfire Pro, dels ett par halvtrötta K2 Public Enemy som jag iofs har varit nöjd med. Spitfire är underbar i pisten, men nu letar jag något åt allmountainhållet som ska hålla för Val Thorens såväl i pist som för några repor utanför. Jag är väl införstådd i att det bästa vore att köra ett par pist och ett par fetingar för BC, men begränsningen ligger i att jag endast får med mig ett par skidor...

Är i nuläget väldigt intresserad av K2 AMP Rictor 90 XTI. Erfarenheter kring denna eller Rictor 82 ?? Har även funderat på Völkl Mantra eller Kendo... Är jag feg om jag tänker en skida runt 90mm i midjan och runt 175-180 cm långa ??

Tacksam för er hjälp och kunnighet!

Det är bra skidor båda två. Kendon är mer raceaktig, hårdare, men i mina ögon helt fantastiska. Rictor är också bra, men har inte alls samma bett i sig som Kendon.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp