Köpa ny bräda har ni några att rek

Wahlin88

Ny medlem
Ska köpa ny bräda, och behöver lite tips.

Lite om mig sj, åker väldigt allround mer park och puder än pist. Är 176cm, väger 67kg
, sko st 42. E de nån som har nån bräda att rek och i så fall vart man kan inhandla denna?

E de nått spec märke som ni kan rekomendera?
Ifall nån vet nått om nån Capita brädor så man kan få lite info om dessa

MvH Wahlin
Ride with style

Senast ändrad:
Säger som Guccisneakers, sök i forumet.
När jag väl är inne här kan jag lika gärna ge dig lite tips.
Det finns ingen bräda som funkar perfekt överallt så för dig som åker överallt krävs en allroundbräda.
Burton Custom är verkligen en allround bräda som borde passa just din åkstil. Tänker mig 154:an eller 56:an med 24,6 resp 24,7 i midja. Notera att den har backstance, inte alla som gillar det nämligen.
Nitro Misfit är en annan modell med 24,6 i midja. Den är egentligen gjord för backcountry hopp men jag lovar den funkar bra överallt, trust me!

Capita Outdoor Survival eller Indoor Living, är mina förslag!
Några av brädorna bla Outdoor Living finns på Junkyard i din stad
Peace.

Senast ändrad:
gillar du inte bakmonterade bräder så kan du kolla på unincen, den är litet mer åt parkhållet men ungefär lika styv och bred som custom, samma prisklass, 530euro på blue-tomato.at - vid köp av bräda e frakten gratis.

spana in olika märkens hemsidor och lär dej mer om brädorna, starkt tips värt att följa innan du köper =)

Det är ju verkligen ursvårt att tipsa nån annan vilken bräda den ska ha eftersom det är så individuellt. Alla jag känner gillar helt olika. Beror ju mycket på vilken kroppstyp man har och hur duktig man är.
Och i slutändan hur brädan ser ut, om motivet/färgen faller en i smaken. Brädan kanske är jättebra, men är den skrikrosa o full i fjärilar kommer jag inte köpa den.

Säger också: Kolla in de olika märkenas hemsidor. En bra början. Hyr demobräda o dyl. när du är i fjällen.
Jag har träffat alldeles för många som bara slagit till på första bästa bräda på stadium och sen insett att det blev tokfel. Gör inte det.

Senast ändrad:
..

UnInc UNINC och UNINC..

om du e fattig så kan du leka med en DOMINANT :)

annars kör du bara och endast UNINC :D

sandgren vet vad han pratar om :)

/Pinn

kul att du visar intresse för något annat än burton!

själv ska jag köra på en capita stairmaster i vinter, mest för att den e billig och mjuk.

vill du ha en väldigt mångsidig bräda fån capita tror jag på texas (travis parker) eller indoor survival.

annars funkar ALLTID rome agent till ALLT! good wood i transworld flera år i rad.
Gnu riders choice om du vill ha en något styvare bräda än rome agent.

lycka till!

Tillbaka
Topp