köpa ny bräda (skateboard)

roligkille

Ny medlem
Tja. Jag och några polare har i brist på annat börjat åka bräda igen. Vi alla åkte när vi var mindre men slutade när vi gick i sjuan. (Fem år sen). Som ni kan lista ut är vi alltså inte jättebra.

Vi kan ''olla'' upp på saker och sätter väll shuvit & kickflip (dock jävligt osäkert).

I alla fall, så köpte jag en skitbräda på stadium för 500kr när vi började. Den brädan knäcktes dock i går, och jag hade nu tänkt att köpa en ny bräda.

Jag tänkte ber er om råd om vad jag ska satsa på att köpa. Grejen är den att jag har truckar & hjul kvar som jag ser som klart användbara eftersom jag inte känner så stor skillnad nu i början. (Det är visserligen warp, haha). Tycker ni att jag bara bör köpa en bra bräda för en 500kr. Och köra med truckarna & hjulen jag har tills sommaren och sedan köpa nya som jag sätter på den brädan jag köper nu.

Eller bör jag köpa en lite sämre komplett bräda och köpa helt nytt till sommaren?

Vad bör jag i så fall köpa för någon bräda (500kr ligger prisgränsen på) om jag ska satsa på det.

Och om jag ska köpa komplett, är det typ ett basic paket från bananaz som gäller då? Eller vad tycker ni?

Tack på förhand!

jag skulle satsa på en bräda från Newsoul, Enjoi, Plan B eller sweet.... Har själv en Enjoi och den är det bästa jag har åkit! Köp inget för under 300 spänn då det oftast år BR grejer som pajar vid första åket.

.:)

Kommer in kompletta newsole paket på evolver för 1000kr , nypris på ca 1700kr. Finns inte på hemsidan så ring och snacka med lukas vetja! :D

Tillbaka
Topp