Köpa ny longboard, har åkt ett år

blackvard

Ny medlem
Hej!
Ska köpa ny longboard och behöver därmed lite tips och hjälp. Har åkt cirka ett år så anser mig själv kunna åka någorlunda bra. Har innan åkt på sector 9 bräda, men vill nu byta upp mig...

Vore det här en bra setup:

Board: Kahalani 920 - Citycruiser
Bearings: Kahalani's abec 7
Trucks: Paris 180 mm (red/red)
Wheels: abec11 - Gumballs 76 mm, 78A
Flex: Medium

eller borde jag helt enkelt satsta på en helt annan bräda med en annan setup, isåfall länka.

Har troligtvis lagt tråden i fel forum så vore tacksam om admin kunde lägga den i rätt, vet dock inte hur man gör då jag är ny på forumet ;)

Senast ändrad:
Alltså, klart det är en bra setup, du har ju tagit den rakt av från kahalanis sida ...

Frågan är om det är en bra setup för dig men du har inte sagt något om dig själv eller din åkstil så det är rätt kört för oss att avgöra.

linder sa:
Alltså, klart det är en bra setup, du har ju tagit den rakt av från kahalanis sida ...

Frågan är om det är en bra setup för dig men du har inte sagt något om dig själv eller din åkstil så det är rätt kört för oss att avgöra.
Får väll se till att skriva saxat från Kahalani's hemsida nästa gång och har för all del inte sagt att det är min egen.

Som jag sa innan har jag åkt ca 1 år, är mest ute efter att cruisa runt i stan och där jag bor. Men det vore även kul att åka lite downhill samt även kanske testa på en och annan slide. Hoppas detta gav en klarare bild

mvh Blackvard

Beställde den på kahalani.se, fri frakt över 1000 kr, blev 2900 totalt. Är grymt nöjd, den har även blivit överkörd, och klarade sig helt!

Tror du har missat en sak...

Kahalani brädor köps från kahalani, då antingen deras hemsida eller deras butik i stockholm.
Det är själva grejen, dom gör brädorna själva ;)

Sen säljs dom inte med dåliga truckar eller hjul så oavsett vilken du köper så kommer det vara bra saker.

Därför min kommentar att du hade tagit det rakt av från kahalani :P

linder sa:
Tror du har missat en sak...

Kahalani brädor köps från kahalani, då antingen deras hemsida eller deras butik i stockholm.
Det är själva grejen, dom gör brädorna själva ;)

Sen säljs dom inte med dåliga truckar eller hjul så oavsett vilken du köper så kommer det vara bra saker.

Därför min kommentar att du hade tagit det rakt av från kahalani :P
Jaså det visste jag inte, hade fått för mig att jag hade sett dessa brädor i någon närliggande butik, men det är bra att veta :). Har du någon erfarenhet av Kahalni, tycker du det är en bra bräda att investera i?

eller tycker du att man ska langa mainstream och köpa en loaded ;).

mvh blackvard

blackvard sa:
linder sa:

Får väll se till att skriva saxat från Kahalani's hemsida nästa gång och har för all del inte sagt att det är min egen.

Som jag sa innan har jag åkt ca 1 år, är mest ute efter att cruisa runt i stan och där jag bor. Men det vore även kul att åka lite downhill samt även kanske testa på en och annan slide. Hoppas detta gav en klarare bild

mvh Blackvard
Vill du lägga en och annan slide vill du ha lite hårdare hjul än 78a. kolla på nåt på ca 82a >uppåt, och med rundad läpp. orangatang durian 83a kör jag på nu tex, dom skulle passa din beskrivning på åkstil. bara för att ge ett exempel

Lintan021 sa:
blackvard sa:
linder sa:

mvh Blackvard
Vill du lägga en och annan slide vill du ha lite hårdare hjul än 78a. kolla på nåt på ca 82a >uppåt, och med rundad läpp. orangatang durian 83a kör jag på nu tex, dom skulle passa din beskrivning på åkstil. bara för att ge ett exempel
Låter helschysst, blir nog nog att kolla på dem! :)

den där är awesome! :D dessutom ska du enligt dig själv mest cruisa. Då blir det roligare/skönare med ett par 78a gumballs, och alla hjul går att slajda med, gumballs är inte ens svåra. Köp inte hårdare än 80a om du ska cruisa mestadels. Om du har alternativet att köpa ett mindre hjul, säg 70mm, kör på det då. 70mm-76mm funkar :) Inte större :S

Spangel sa:
den där är awesome! :D dessutom ska du enligt dig själv mest cruisa. Då blir det roligare/skönare med ett par 78a gumballs, och alla hjul går att slajda med, gumballs är inte ens svåra. Köp inte hårdare än 80a om du ska cruisa mestadels. Om du har alternativet att köpa ett mindre hjul, säg 70mm, kör på det då. 70mm-76mm funkar :) Inte större :S
Så du menar att jag borde byta ut gumballs mot exempelvis orangatang stimulus 70mm 80A?
Eller det bästa vore ju om du kunde länka något förslag :)

mvh Blackvard

Jag skulle säga Några mjuka abec11. Typ 70mm
Zigzags, grippins eller flashbacks. Har för mig att detfinns mindre gumballs, men kanske inte :) sitter med ipoden nu, så det blir svårt att länka.

Tillbaka
Topp