köpa ny parkbräda med rocker?

flipp_90

Ny medlem
funderar på att köpa en ny bräda och har riktat in mig på en rocker, verkar vara väldigt lekfullt!

jag är 184, väger 80kg och kör park, gillar rails men kör inte dom allra fetaste kickarna....

har tittat lite på k2www rocker, ride dh med rocker, skate banana, arbor draft och signal park rocker

finns det några markanta skillnader man borde ta med i sina beräkingar?

är det någon som testat Signal park rockerbrädan?

Signal brädan är överdriven bara, för mjuk och för mkt rockah.. capita har grymma rocker-brädor, indoor survival, ultrafear, horrorscope

Signal Park Rocker är jättemjuk med jätterocker - men också jätterolig (låter lite barnsligt). Som en extra bräda tycker jag att den passar utmärkt. Har också kört den i knädjupt puder och då funkar den mycket bättre än man kan tro!

Skate bananen är också bra, men mer åt allround-hållet tycker jag. Men du blir garanterat inte besviken på den.

Horrorscope från capita var jag lite besviken på. Den kändes inte alls så rolig som jag hade hoppats.

håller me petspower jag har en burton custom v-rocker riktigt skön men the channel inte jätte mkt att hurra för

har precis investerat i en ny bräda, en gnu carbon credit series som du borde kolla in, lite billigare men känns grym so far, samma konstruktion som skate bananen men kanske lite styvare vilket jag bara tycker är positivt. Testade Bananen, gnu carbon c, Lib tech trs o burton joystick o gillade Gnun bäst, magnetraction kanterna är ett riktigt lyft!

Nån som vet hur styv den är jämfört med en ewiltwin?

den är bakmonterad va? nån som vet hur mycket, hittar inte info om det :S

flipp_90 sa:
Nån som vet hur styv den är jämfört med en ewiltwin?

den är bakmonterad va? nån som vet hur mycket, hittar inte info om det :S
Carbon Credit är 100% twin och inget annat (Det står fel på Blue Tomato). Hur styv den är i förhållande till Evil Twin vet jag tyvärr inte

tja! Jag fick en arbor draft i jul, och är uppe och kör på den nu, det är min andrar arbor bräda och jag är jättenöjd, vet dock inget om de andra brädorna . men ville bara säga det! lycka till!

Smokin snowboards superpark med magnetraction och rocker är ju ett alternativ. Kan tyvärr inte jämföra den med de andra.

Salomon, Salvatore sanchez!! En sjukt smooth rockerbräda. Den har ganska mycket rocker och är mjuk men det går ändå sjukt bra att hoppa med den.
Brädan är ganska bred så den passar sjukt bra till den med stora fötter också.
Priset på brädan är sjuukt bra också, riktigt billig för en så bra bräda.

Sen finns ju salomon acid.. också en rockerbräda med mycket rocker.. inte lika mycket som salvatore.. skillnaden på dessa brädor är att aciden har equalizer, som kallas Rockqualizer när brädan har rocker. Detta gör att den får mycket bättre kant grepp även om man inte har några kanter kvar alls!

Peace

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp