Köpa nya boots

Ljungarn

Ny medlem
Köpa nya boots
hej! hade tänkt köpa nya thirty two boots men är lite osäker på vilken storlek jag ska välja.
Vill ha en väldigt tight passform och mina fötter är ungefär 32 cm långa. hade tänkt köpa Thirty two boots i storlek US 13 som är 31 cm, US 14 är 32 cm och det känns som att det inte kommer bli tillräckligt tight.

thirty two har ju en formgjutelsebar sula, tror ni att dem klarar att töja sig ca 1 cm under förgjutningen?

tacksam för svar :)

Köpa nya boots
En lite märklig fråga, visst är Thirtytwo bra boots och visst kan man köpa boots på nätet men det är inget jag skulle rekommendera. Det normala är att man provar igenom ganska många par boots innan ett köp. För de flesta så att man får köpa de skor som passar inte de som man önskar skulle funka skitbra. Boots ska sitta jävligt tight och bekvämt, det säger sig självt att detta inte är det lättaste att kombinera. Jag rekommenderar att du köper boots i en butik.

32cm långa fötter! duckstance är ett "no go" för dig antar jag. Det är nog innerskon som är gjutbar, inte sulan. Du kan gjuta en sula också vilket är jäkligt skönt och något jag rekomenderar men det kostar ca 500kr för ett par om jag kommer ihåg rätt.

Köpa nya boots
hehe, forgjutelsebar innersko var det ja, tänkte lite fel...
men får nog kolla i butik, har dock inte hittat några boots i min storlek när jag kollat :/ men har inte kollat så mycket heller...

vad menar du med att duckstance är ett "no go"? det är ju det ända jag kan köra! :)

Köpa nya boots
blir mycket vinkel det...

I ditt fall iom. dina extremt långa fötter kan det löna sig att beställa skor på nätet och returnera x-antal gånger om du inte har en MYCKET välsorterad snowboardbutik i närheten. Nätbutiker har ofta ett större sortiment än den lokale handlaren.

Senast ändrad:
Köpa nya boots
Nuförtiden är boots så pass korta att med en widebräda är toe-drag exklusivt för extrema eurocarvers.

Att bootsen ska töja sig en centimeter i tåpartiet... mja den tål att fundera på. Jag tror det är i mesta laget faktiskt. Tänk på att för tighta boots så blir det mindre spelrum för fötterna och därmed kallare. Lite luftrum vid tårna gör mycket för att hålla bort kylan.

Så jag skulle nog gå på ett par 13. Liten risk för toe-drag och du kommer kunna åka 5 åk extra varje dag eftersom du inte har lika ont i fötterna som ett par 12 skulle ge dig.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp