Köpa nya boots

oyzo

Medlem
Köpa nya boots
Hej kära freeride medlemmar!

Jag behöver lite hjälp, av att jag tänkte börja åka lite mer brädda nu de kommande åren så skulle jag vilja ha lite hjälp att köpa ett par nya boots. Av att det är det ända jag har råd med denna vinter på liftkort och boende.

Jag kommer åka mest i pist med lite park, men även ganska mycket offpist.
Jag är öppen för alla märken och alla prisklasser av att jag är ute efter något bra som jag kan ha några år.

Även om det finns ett billigt paketpris med boots-bindning-bräda så uppskattas det också om det kan motiveras.

Tacksam för svar:D

Köpa nya boots
Prova, testa och testa igen. Det viktigaste är att bootsen passar på din fot. Om du dessutom hittar ett par som du tycker är snygga så är det bara att slå till. Gå till närmaste snowboardbutik och ta med ett par schyssta snowboardstrumpor sen är det bara att testa alla.

Köpa nya boots
Okej tack Combatspenat får gå och prova då :) men hade tänkt att försöka komma undan lite billigare genom att beställa från tex blue-tomato :D Men bor i stockholms trakten så vilken buktik är bästa att åka till. Kan åka till uppsala, stockholm osv. Jag relativ oefraren på det tekniska och skulle vilja ha en butik med stort kunnande.

Senast ändrad:
Köpa nya boots
Tyvärr är det en stor brist på kunnig personal just pga att många gör som du planerar. DVS köpa billigare på nätet. Stöd istället din lokala snowboardhandlare som du kan fråga om råd och testa grejerna hos, det är lätt värt 4-500 kr för att få rätt storlek och passform på grejerna.

Köpa nya boots
oyzo sa:
Okej tack Combatspenat får gå och prova då :) men hade tänkt att försöka komma undan lite billigare genom att beställa från tex blue-tomato :D Men bor i stockholms trakten så vilken buktik är bästa att åka till. Kan åka till uppsala, stockholm osv. Jag relativ oefraren på det tekniska och skulle vilja ha en butik med stort kunnande.
Fy!
Hade det funnits en -1 knapp hade jag tryckt på den.
Man behöver inte handla i svenska butiker om man tycker det är dyrt men att testa sakerna i butik och handla någon annanstans är lågt.

Köpa nya boots
Max_Faktor sa:
Fy!
Man behöver inte handla i svenska butiker om man tycker det är dyrt men att testa sakerna i butik och handla någon annanstans är lågt.
+1 (-1...?)

Dessutom vet jag inte om tomaten alltid är så billig. Nikes Lunarendor (som jag f ö kör eftersom den sitter som en strumpa på mig) kostar ca 4200 där, medan rekommenderat i sverige är 3995. Euron har gått upp en del...

Köpa nya boots
Max_Faktor sa:
oyzo sa:
Fy!
Kära Max hade inte tänkt göra som du hade planerat. Utan var ute efter hjälp i form av råd. Av att jag är student just nu så är varenda krona värd :). Men Max av att jag inte har någon lokal som jag känner till skulle det uppskattas om du hjälpte mig med att lägga fram förslag på lämpliga butiker :D

Köpa nya boots
Jag saknar lokalkännedom i Sthlm
Det är som combatspenat säger:prova
Allmänt tror jag att många snowboard (och skidåkare) köper pjäxor utan att tänka på att stoppningen ger med sig flera mm. Sitter bootsen perfekt redan i butik så är de ett kvarts nummer för stora i slutet av första skidveckan.
I en bra affär kan du säkert få goda råd. Själv brukar jag kolla att tårna går i ordentligt i framkant när jag står vanligt men inte när jag flexar i fotleden och lägger tryck på plösen.

Senast ändrad:
Köpa nya boots
Att köpa nya boots nu för tiden är ett helvete. Jag bor i Uppsala och det enda som finns att prova är Burton på SkiTotal. Stadium har ett fåtal Burton mm och likaså XXL. Vill man prova något annat så är det kört, speciellt nu när OneOff har lagt ner, jag inte vart man ska gå.
Värdelöst.

Köpa nya boots
Tack Nizzon jag får åka förbi SkiTotal och kolla då :) Men vet någon om SkiSport i bromma är en bra butik att åka till?

Eller kan någon rekommendera någon butik högre upp i landet, kommer åka upp till bruksvallarna på mellandagarna och sen blir det till åre vecka 5.

Köpa nya boots
Nizzon sa:
Att köpa nya boots nu för tiden är ett helvete. Jag bor i Uppsala och det enda som finns att prova är Burton på SkiTotal. Stadium har ett fåtal Burton mm och likaså XXL. Vill man prova något annat så är det kört, speciellt nu när OneOff har lagt ner, jag inte vart man ska gå.
Värdelöst.
Om någon misat tråden som försökte lösa problemet så kommer den här:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=89274

Tillbaka
Topp