Köpa nya pjäxor.

Köpa nya pjäxor.
Ja dom är ju helt skillda från förra året iaf! förra årets va ju sten hårda enligt mig! Årets är grymt sköna! Inte testat dom i backe men helt säker på att dom kommer vara tok sköna där med! Sen är det ju ett mysterium det här med pjäxor från person till person! Cya!

Köpa nya pjäxor.
läs här: https://www.freeride.se/content/93/

så förstår du att ingen seriös användare på freeride kan ge dig tips om några pjäxor. du måste gå in i en seriös skidbutik där personalen kan titta på exakt hur din fot ser ut. vissa fötter passar utmärkt i head-pjäxor, andra gör det inte.

Lycka till. Pjäxorna är extremt viktiga att få ett par som passar dig bra. det är inte roligt att ha kramp när man åker.

Senast ändrad:
Köpa nya pjäxor.
Personligen tror jag att du bara köper dem för att de är snygga... Du har säkert inte ens sett dem i verkligheten och därför inte ens kännt på dem. Om jag minns rätt skall de vara hyffsat styva, mer åt friåkning än jibbhållet och jag tror därför att de kommer bli för hårda för en 15-åring.

Fördelar är väl att de är vita, vilket tydligen skall vara snyggt. De är även styva så de klarar åkning överallt.

Nackdelar, de är dyra för den kompromisspjäxan som man ändå får...

Och att vänta 5 minuter och sen bumpa tråden är inte coolt... inte nånstans.

Köpa nya pjäxor.
Klart jag köper dom för att dom också är snygga, vilken 15 åring gör inte det.
Jag behöver dock ett par andra pjäxor som lämpar sig mer åt hoppning än ett par enbart slalompjäxor.

Köpa nya pjäxor.
Köp ett par Salomon Foil, eller ännu bättre, SPK. De modellerna är gjorda för parkåkning, och har därför ett mjukare flex. Mojon köper man inte som parkpjäxa, den köper man som enda allroundpjäxa...

Köpa nya pjäxor.
Men nu till en annan fråga!
Finns det några andra rekommenderationer ni har på pjäxor som anpassar sig till hoppning mycket?
Salomon 1080, Rossignol eller liknande?

Tacksam för svar

Köpa nya pjäxor.
Okej, men jag åker inte enbart park. Salomon Foil är inte den väldigt mjuk, hur blir det då när man åker i vanlig pist eller offpist?

Köpa nya pjäxor.
Carled sa:
Personligen tror jag att du bara köper dem för att de är snygga... Du har säkert inte ens sett dem i verkligheten och därför inte ens kännt på dem. Om jag minns rätt skall de vara hyffsat styva, mer åt friåkning än jibbhållet och jag tror därför att de kommer bli för hårda för en 15-åring.

Fördelar är väl att de är vita, vilket tydligen skall vara snyggt. De är även styva så de klarar åkning överallt.

Nackdelar, de är dyra för den kompromisspjäxan som man ändå får...

Och att vänta 5 minuter och sen bumpa tråden är inte coolt... inte nånstans.
Så rätt.

Tillbaka
Topp