Köpa nya skidor!

Rachmud

Ny medlem
Köpa nya skidor!
Hej alla skidglada!
Jag går i tankarna att köpa på mig ett par nya skidor. Jag har tittat mycket på K2 Pinnacle 95 då jag åker varierat och är en medelgod till avancerad skidåkare. Nu kommer den riktiga frågan och den är följande, är det värt att köpa detta års pinnacle skidor eller kommer jag tjäna på att vänta tills ev nästa års model?(om det ens kommer en nästa års model).
Vad tycker ni? är det oftast större skillnad mellan årsmodellerna eller inte?
Mvh Filip

Köpa nya skidor!
Beror ju på hur efterfrågan är, men det brukar nog inte vara så stora skillnader på bara ett år, hittar ingenting om någon Pinnacle från 14/15 men den kanske är ny för denna säsong. Om du ska beställa så är SnowInn en bra sida, bättre än conrad enligt mig. Det fanns en recension här på freeride och den personen var inte så vidare nöjd då nosen hade spruckit?! Men kanske var måndagsex.

Mvh Oskar

Köpa nya skidor!
Vilket bra svar, Tror att det är en ny model för iår ja! Hade inte en susning att nosen på skidor kan spricka på det sättet men det är ju alltid bra om den håller! kanske ska vänta till nästa säsong då

Köpa nya skidor!
pinnacle serien ersätter annex serien. du kanske borde kolla på annex 98? dom finns till bra pris på sport-conrad

Köpa nya skidor!
Såg Stadium i Barkarby (Stockholm) hade Pinnacle 95 för strax under 5000 kr när jag var förbi häromdagen.
Tror det var med bindning också.
Vet inte om fler Stadium har dem kanske.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp