Köpa nytt första gången

deza

Ny medlem
Köpa nytt första gången
Jag skulle köpt nirto brädan då forum brädorna har ett insert system som brukar krångla vet inte om f-10an har det men ja tror JP har det.
Forum brädorna är lite dyra om dom är från 2002-2003 boarderstore tar ju 4300 för JP 2003-2004.

Köpa nytt första gången
Svårt att rekommendera nåt då jag inte testat brädorna..

Men generellt så brukar forumbrädorna vara rätt hårda. En hård bräda är ju inte nåt att rekommendera om du inte åkt så mycket..

Skorna är det bara å köpa de som sitter skönast!

Köpa nytt första gången
rent generellt får man mer bräda för pengarna om man köper nitro, och jag hara bara hört bra om punishern.

slidesystemet på forums brädor har det varit problem med tidigare, vet inte hur det är med årets modeller men är det förra årets du funderar på att köpa hade jag tänkt efter både en och två gånger...

Köpa nytt första gången
Jag lyckades pruta ner JP Walkern från 4200 till 3500 efter att ha gnällt på att den är två årsmodeller gammal. När jag nämnde slidesystemet så sa de att de själva aldrig haft några problem. De lägger in en friktionsdyna (typ gummi) under bindningen och problemet är ur världen.

Sen presenterade de ytterligare en bräda som min brorsa kommer köpa. Vi åker på samma sätt och väger lika mycket.
Burton Seven 159cm (2003-2004) 4500:-

Är 3500 ok för en två år gammal JP?
Är 4500 ok för Seven?

Köpa nytt första gången
Jag tror att de flesta som har problem med Forums monteringssystem inte riktigt vet vad de sysslar med. Gör man det rätt så glider bindningarna inte. Däremot har jag hört en del som haft problem med kvaliteten på Forum, men det är mest sånt jag hört så det är inte precis några vetenskapliga fakta.

Jag går mot strömmen och säger att du ska köpa Forum F-10, men bara om du lyckas pruta ner den till 4000:-. Eftesom den Burton du tittat på är av årets modell så är 4500 inget att snacka om, men jag tror att du får mer bräda för pengarna om du satsar på Forum. Det är i och för sig inget fel på Nitro heller men jag tycker personligen att det är ett urtrist märke, liksom Burton, så jag rekommenderar ingen av dem.

Tillbaka
Topp