Köpa skidbyxor BIB

Köpa skidbyxor BIB
Var idag och provade ett par Tamok. Stlk M satt perfekt på mig. Har man lite mage är de nog inget alt, men jag har som sagt bara haft problem med vissa bibs i brösthöjd. De här är gjorda för att vara luftiga upptill. Bra rörelsefrihet upp/ner och det Gore tex pro material som har högst slitstyrka (finns två olika). Har läst om fler som haft problem med längden på Tamok, kanske har de åtgärdat det för inget jag tänkte nämnvärt på. Provade också med pjäxor. Enda lilla detaljen för mig var slitytan nere på insidan; visserligen Vectran men inte lika grovt som på ex pro plus pants. Samt ventilationen på benen (dragsko) borde ha varit på insidan. Men, all in all, blev ett köp.

Köpa skidbyxor BIB
Hallå pennan! Grattis till nya brallorna.
Nu har du ju avslöjat att jag har ölmage :cautious: taskigt. Hahaha 😁
Problemet är att jag har så många skiddagar +100 liftburna per säsong. Och så afterski på de, för det är väl inte så att man kan åka skidor utan afterski?
Eller har jag missat nåt här?
Allvarligt skämtat: jag köpte mina billigt av en som jobbar på Norröna för att ha på dom kallare touringdagarna. Dom känns klart smidigare och lättare på än ex. BdR som är kraftigare.
Nu ska jag bara dricka upp den här ölen, sen blir det seriös försäsongsträning;)
Hoppas du får många goa dagar i dina Tamok.

Tillbaka
Topp