Köpa skidor från Sport-conrad

kasperahnhem

Ny medlem
Hej, jag funderar på att köpa ett par skidor från sport-conrad. Om det är så att jag köper tillkommer det då någon moms? Eller är det priset på skidorna och frakten och inget mer?

Priset på det du ska köpa plus frakten, inget mer!

Och om du köper med bindningar behöver du inte vara rädd för att de inte ska montera med lim, de gör det...

Det finns en långlånglånglång tråd om SC här på FR.

Faktum är att du betalar moms, tysk moms, den är inkluderad i de priser som anges på SCs websajt. Betalar du i förskort eller med kort tillkommer 25 Euro för frakt av ett par skidor till Sverige. Leveranstid normalt 3-5 dagar beroende på hur snurriga UPS är för tillfället.

/MM

Tack för svaren har en annan fråga är kanske helt dum nu men vill vara helt säker. De frågar om jag vill ha den mounted. Och jag vill ha den bakmonterad, alltså INTE mittmonterad. Vad ska jag då välja? Modern (fs) eller Standard (fr) eller 3 PIN (Telemark standard)? Tacksam för snabba svar.

Du ska säga NO NO NO I DON´T WANT THE BINDING MOUNTED när du handlar från sportconrad.

Sök i forumet så får du reda på varför!

felix, de kan montera bindningar. Det där var några enstaka skidor för ett år sedan och en förvirrad tysk som svarade fel på mail... Det är många oroade som den senaste tiden har skruvat av bindningarna för att notera att det är lim i dem. Det står i varenda tech manual att man skall använda lim. S-C har flera affärer och är inte direkt en udda kuf som gör allt på sitt sätt. De följer instruktionerna...

Tillbaka
Topp