klantibard
Ny medlem
Köpa skidor - hjälp!
Det här är ännu en i raden av trådar om vilka skidor som passar en viss typ av skidåkare men eftersom alla plånböcker och skidåkare är olika så hoppas jag att ni experter därute orkar svara på en till. Jag är ganska lost vad det gäller utrustning generellt sett. Längd på skidor osv. Så tips kring det uppskattas.
Lite om mig själv. Jag är 192 lång och väger 94 kg, har en ganska kraftfull åkstil och gillar att åka brant och snabbt. Hittills har jag inte åkt våldsamt mycket off pist men det beror enbart på att jag inte har hittat en skida som, i mitt tycke, funkar för det. Har hyrt skidor de senaste åren. Jag åker för övrigt ca 2 veckor i alperna varje vinter.
Summa: stor och tung och vill gärna åka mer i lössnö.
Min budget ligger väl på ca 5000 inkl. bindningar.
Väldigt tacksam för svar!
Lite om mig själv. Jag är 192 lång och väger 94 kg, har en ganska kraftfull åkstil och gillar att åka brant och snabbt. Hittills har jag inte åkt våldsamt mycket off pist men det beror enbart på att jag inte har hittat en skida som, i mitt tycke, funkar för det. Har hyrt skidor de senaste åren. Jag åker för övrigt ca 2 veckor i alperna varje vinter.
Summa: stor och tung och vill gärna åka mer i lössnö.
Min budget ligger väl på ca 5000 inkl. bindningar.
Väldigt tacksam för svar!