Köpa skidor i Chamonix

john888

Ny medlem
Köpa skidor i Chamonix
Hej,

Åker snart ner till Chamonix och tänkte köpa skidor där. Är det någon som har tips på en bra och gärna billig butik. på nätet har jag bara hittat cham3s.com och den sajten var ju inte jättebra direkt.
Så har ni tips på annan nätbutik där man kan få översikt över utbud och pris eller vilken fysik butik där nere som är bäst att besöka. Vill ju inte behöva springa runt hela stan utan vill lösa detta så snabbt som möjligt. Kommer komma vid 18.30 tiden och hoppas butikerna har kvällsöppet.

TACK!

Köpa skidor i Chamonix
De stora butikerna som jag kan komma på nu heter Snell, Sanglard, technique extreme och footworks. Men tror inte Technique Extreme har så bra skidutbud.

Du får väl ta och googla de namnen och ringa upp dom och fråga.

Köpa skidor i Chamonix
Snell har bäst utbud. Tyvärr börjar det redan vara dåligt utbud på längder & modeller. Någon särskild modell du söker? Butikerna stänger 19h30

Köpa skidor i Chamonix
Är sugen på rossignol sc 86 eller sultan 85, men är lite osäker. Så kan sluta med att jag hyr och testar dessa innan köp.

Köpa skidor i Chamonix
Kolla med Snell. Du kan hyra testkidor for 35eur/dag, och du far pengarna tillbaka vid eventuellt kop.

Inte helt saker, men jag tror att jag sag nasta ars Sultan 85 i butik.

Tillbaka
Topp