Köpa skidor löst?

Giro

Ny medlem
Köpa skidor löst?
Tja
Om man köper Skidor utan bindningar och sedan går till en annan affär och köper ett par bindningar där...kan dom sätta på bindningarna då i den senaste affären.... eller hur funkar det?...för jag har för mig att det e så att det finns mallar för hur man sätter på bindningarna på skidorna. och om den affären har inte mallar för det märket hur gör de då?

ps.vill bara se om det stämmer...min bror och jag slåss om vad som e rätt.ds

Senast ändrad:
Köpa skidor löst?
ja om det e en skidaffär så kan dom väl såklart montera bindningarna åt dig om det är det du menar !?

Köpa skidor löst?
Oseriöst: Fortsätt slåss, må den med de kvickaste reflexerna och bästa fotarbetet vinna!

Seriöst: Skidbutiken använder specella borrmallar när de monterar bindningarna på skidorna. I princip behöver de en speciell mall för varje typ/märke av bindning. Vi kan nog utgå ifrån att butiken har mall för alla bindningar de säljer, så ja de bör kunna montera bindningen.

Men ... vissa skidmodeller är redan från start försedda med en platta som är förberedd för en viss typ/märke av bindning. Är detta fallet är det inte att rekommendera att försöka få dit någon annan bindning än den som skidtillverkaren tänkt sig.

That´s all kids! / MM

Tillbaka
Topp