Broddan
Medlem
Köpa skidor via Internet eller i Sverige
MrDan sa:Måste bara kommentera det där med svensktillverkad Audi, det finns inget sånt, var har ni fått det ifrån??
Finns ju vissa produktionsskillnader när det gäller bilar. T.ex. som att AC:n är anpassad för nordiska klimat på en svensksåld bil medans en tysksåld är anpassad för att köras i varmare temp.MrDan sa:Att det skulle vara skillnad på svensk- och tysksåld låter som ett blondin skämt i mina öron vare sig det gäller bilar eller skidor.
Att få upp värmen i bilen en kall vinterdag kan därför ta betydligt längre tid i en importerad bil.
Detta säger inte att t.ex. Audin är tillverkad i Sverige. Alla Audi tillverkas i Ingolstadt i Tyskland men bilarna görs i olika produktlinjer och för olika ändamål.
Finns ju en anledning till att folk ofta drar sig för att köpa en importerad bil. Speciellt andrahandvärdet är ju ofta betydligt lägre på en äldre bil som är begagnad och importerad jämfört med en begagnad svensksåld.
Detta har också att göra med att historiken på bilen ofta är svårare att följa hela vägen om den är importerad, speciellt vid privatimporter.
Detta fenomen med olika produktlinjer vet jag inte, men jag tror även att det fungerar på samma sätt med skidor.