Köpa Skidor

freeride_nu

Aktiv medlem
Köpa Skidor
Hej!

Någon som vet var man kan köpa skidpaket till vettigt pris...

Hur är det med dom här carvingskidorna? jag har funderat på att köpa en sådan.. vilken är att rekommendera? jag har åkt en hel del med "vanliga" skidor, jag kan i stort sett ta mig ner utan problem i dom flesta backarna.. :)

Köpa Skidor
Om du ska köpa skidor så tycker jag absolut att du ska köpa ett par carvingskidor. Men testa först, om den möjligheten finns. Det blir ju en helt annan åkteknik som gäller. Be nån visa hur man ska göra om du inte redan vet.

Sedan är det ju rätt stor skillnad även på carvingskidor. Vill du kunna använda skidorna till ett brett användningsområde så rekommenderar jag att titta på de olika märkenas freeride-skidor som brukar vara lite bredare. En svängradie på runt 20 meter brukar vara rätt bra för de flesta. Jag tänker inte nämna några märken men jag tror att de flesta märkena har nån modell som uppfyller dina villkor. Hoppas jag varit till hjälp och Hoppy new year. : )

Köpa Skidor
Hallå Gert nu ska jag ge dig några riktigt heta tips. För det första så köp två och inte en carvingskida. Det brukar bli lättare då. Sedan ska jag ge dig tips på märke. KÖP ETT PAR Rossignol X VIPER 9.3. 9.9 Kan också gå bra. De svänger på allt underlag inklusive blåis och är stadiga som långtradare. Helt enkelt en höjdarskida!

Köpa Skidor
Köpte själv ett par ´Kästle XTZ Pro´ i början av säsongen...jag är helnöjd. Visserligen en ganska extrem skida med en svängradie på ca 12 meter. Kräver ofta mycket benstyrka, men underbar när man väl vant sig vid skidan. Funkar även väldigt bra i luften på grund av den lätta vikten....

Köpa Skidor
ehhh?
Skidpaket??? De flesta på den här siten tror jag inte köper skidpaket utan plockar ihop det man verkligen vill ha, inte för att vi är rika utan för att vi har ett genuint intresse? Har jag fel?
Men jag skall ge dig ett par tipps! Köp carving det är det som gäller just nu, du kommer att höja din åkning 2-3 snäpp. Rossingol Bandit X har jag provåkt och den känndes helt ok, lättjobbad och så. (Åker själv på K2 Four och de går som på räls)Skall du ha pjäxor ja då måste du ju prova dig fram för de skall sitta som en kepps, generellt kan man säga, bred fot = Tecnica/Salomon, normal fot=ross/nordica, smal fot=lange/richle.
Vet du inte vilken bredd du har på foten? Mät bredden på fotbladet, skalet på pjäxan skall vara 13mm bredare än foten. Sedan kan du ju lästa och fixa en formgjuten sula, är du riktigt tät sprutar du en strolz innersko UTAN strolz skalet!!!! Pjäxorna skall du sattsa stålar på de kan du säkert ha 3säs om du inte åker varje dag vill säga. Köp inga wimp pjäxor utan race (butiksrace) eller snäppet under race dvs en skalhårdhet på 100-140... skalhårdheter på 150-160 är till för pillan och den andra proffsen inte för oss freeriders.

mvh
LoBoMan

Köpa Skidor
Carvingskidor... Det är schysst, men jag skulle rekomendera dig att köpa ett par istället för bara en skida. Tro mig det blir betydligt lättare att åka även om du imponerar mer med bara en.

Köpa Skidor
Värsta dynga jag hört!!!

Om vi säger skidpaket och menar lagg+bindn så säljer knappt en vettig _stor_ sportaffär lagg utan att erbjuda en bindn. Köp ett sådant, det är ekonomiskt!!

Vadå plocka ihop, jag har inte sett någon här som snackar bindningar. Ta det som ligger närmast men inte billigast, alla stora tillverkare har bra grejor.

Hårda pjäxor! Ni vet inte vad ni snackar om!! De grejorna Pillan (stark tjej) och grabbarna har kommer du inte i närheten av. Flex 200 möjligen. Amatörer ska ha mjuka dojjor, speciellt om man tror att man kan åka utanför pisterna.

/Terrve

Köpa Skidor
Du jag har ett par skimaster med plattbindning och de funkar skitbra med ett par läderpjäxor och det ÄR billigt... Om du läser mitt inlägg en gång till så avråder jag från extremracepjäxorna som ändå inte säljs i butik. Race skorna vi ser i butik är inte wcskorna, race skidorna som säljs i butik är inte heller wcracers utan en public version. Varför? För att vi vanliga dödliga inte kan åka på dessa grejer.

/kyllä

Köpa Skidor
Gert är ärligare än de flesta på den här siten och berättar att han kan ta sig ner för alla backar. Jag förutsätter att han menar att han är någonstans kring en medelgod åkare.

Du pratar:
1. om att inte köpa paket. Det tycker jag är dumt, paket har bra ekonomi och det är bara de allra mest extrema skidorna som inte finns i paket.

2. Pjäxor med ett flexvärde på 100-140. Svammel!! Om vi jämför med Salomons skala så är 100 för hårt för alla andra än stora och duktiga åkare, 140 det är rena skämtet!

Alltså Gert,
Köp ett paket och Salomon Performa 7.0.

/Tommy the tripper

Köpa Skidor
Bump efter 9 år! :D

Är det här freerides första tråd? Jag hittar då inte någon äldre!

Och tyvär så vet jag inte vart man kan köpa carving skidpaket till vettigt pris. :/

Köpa Skidor
Sport-Conrad.de efter 5 dagar står dom på bron..har själv köpt där ifrån och funkar perfekt.halva priset på många skidor

Tillbaka
Topp