Köpa skidutrustning i St:anton

Hej,

Jag ska ner och åka en säsong i St:Anton och jag ska köp helt ny utrustning (skidor, pjäxor, stavar och ev en ryggsäck). Jag tänkte bara veta om det är någon som har koll på vilken skidaffär som är bäst där nere? De flesta jag har pratat med har i alla fall tipsat om att jag ska köpa min utrustning där.

Det finns tre större aktörer: Alber, Jennewein och Intersport. Sen finns det peak- och north facebutiker också samt några mindre som fokuserar mest på uthyrning. SNo control tillhör Alber och Surfers paradise är Jenneweins.

Det beror lite på vad du vill ha för varumärke etc men jag tycker att Alber och Jennewein har överlägset roligast utbud både bland kläder och prylar. Om du tar jobb så är det inte omöjligt att du får olika rabatter på olika ställen beroende på vem du jobbar för. Jag har för mig att bummers brukar få 10-15 % på allt utom Abs-ryggor på Jennewein och Alber. Det är bara att kolla runt! Glöm inte köpa ett lavinkit (och öva med det) om du söker dig utanför pisterna. Du får kika runt var du får bäst pris och hittar det du söker. Lycka till :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp