Köpa snowboard hemma eller i Alperna?

smackmaan

Ny medlem
Åker ner till Alperna i November och stannar säsongen ut (St Anton). Behöver ny bräda, bindningar och boots. Nu till min fråga, bör jag köpa snowboard på plats i St Anton eller hemma? Fördelar/nackdelar?

Onlinepriset blir typ samma. Känner inte till stanton, men som i alla alpbyar lär nog inte utbudet vara fantastiskt om du vill ha nagot speciellt.

precis. det handlar om utbud :) du kan i stort sätt välja vad du vill om du köper online.

Boots bör du inte "prova på" att köpa online. Det är något som måste testas och kännas för att bli bra. Resten handlar väll som sagt om utbud och vad du vill ha. Tänk om du kommer dit och inte har köpt något så finns det bara skitgrejer att få tag i.

Tack för bra svar.
Funderar på att köpa bräda+bindningar hemma innan jag åker sedan köpa boots på plats.
Någon som vet ang. prisskillnad online jämfört med St Anton? Euron är ju billig liksom ;)

De flesta säljer ju till listpris oavsett online eller affär... även om "extremt generösa" 10% ofta ges här och där... eller ta taget till innsbruck och köp bootsen där.. bättre urval.

Senast ändrad:
vill du ha bra boots föreslår jag att du även beställer dessa på nätet. ok, kan va krångligt om dom ej passar och du måste skicka tillbaks, men det är värt det. första bootsen jag beställde va för små eftersom dom hade foot shrink tech lr vafan d heter, så valde en storlek större bara, tog ett par dagar bara att skicka tillbaks och få nya.

du lär ju inte ha bråttom?

Snödjup

Tillbaka
Topp