Köpa SnowboardPaket från US.

• Trådstartare Trådstartare Wii
  • Start datum Start datum

Wii

Ny medlem
Nu har jag gått igenom hela 12 sidor som handlar om US import och fortvarande inte hittat svar på min fråga så jag postar upp den istället.

Tänkte jag skulle köpa ny Snowboard,bindningar och boots snart från antingen www.tightboards.com eller www.backcountry.com.
Men sedan kommer den smarriga frågan. Är det värt att ta hem ett snowpaket?

Jag har letat runt efter vad ungefär det kostar i frakt att ta hem en bräda från någon av sidorna.
Visst dom har lagt upp vad det kan kosta att frakta hem men jag litar fan inte på de för 5öre.
Köpte en jacka och en keps från tightboards nyligen och där stämde inte fraktpriserna ett jädra dugg. Fick betala 700spänn i frakt,tull och moms för en jädra jacka och en keps + ett pålägg från tightboards till. Iaf det blev billigare än i sverige men ändå, Jag litar inte på dom uppgifter dom har satt upp iaf.

Är det någon som har tagit hem Snowboard paket från någon av sidorna?
*Fler som har beställt från andra ställen i USA skriv upp vad ni fick ge för de med!*
Isåfall hur mycket gick din frakt på?
Tjänade du eller förlorade du på att köpa det i utlandet jämnfört med här hemma?

Ja det har jag. Jag är inte ute efter just tullavgifterna. Dom kan man räkna ut snabbt och lätt.
Det är frakterna jag är sugen att höra efter. Dom är lite svårare att få reda på exakt.
Jag vill hitta en medel kostnad för frakt från US typ.

Jag beställde nyligt en Never Summer Legacy 174 cm från backcountry.com, de tog 120 dollar i frakt. Den frakt som anges på sidan när du beställer (visas om du väljer checkout och sedan väljer rätt land o.s.v.) från backcountry.com stämmer.

Se dock upp med backcountry.com... de kan dela din beställning i flera försändelser, jag beställde snowboarden + ett par snowboardsockar därifrån och sockarna skickades separat vilket resulterade i de dyraste sockarna jag någonsin köpt... 400 kr varav minst 300 kr var tullavgiften.

Försök smita undan tullavgiften... Be dem skicka brädan i ett snowboardfodral så att den ser använd ut . Brukar gå att fixa. Snacka med butiken om detta.

Köp inte från tightboards. Du hade jävligt tur förra gången som fick några saker alls därifrån, dom har ett allmänt rykte om att ta aslång tid för dom har inte så mycket saker i lager typ, och sen kan du ju aldrig få tag på dom eftersom deras kundservice suger donkey. backcountry.com vet jag inget om, bästa sidan jag har hört är dogfunk.com , men dom har rätt dyr frakt. Du kan ju försöka säga åt dom att skicka som sponsorprodukt eller något som han över mig sa om gammalt fodral, och be dom skriva ner värdet på prylarna. Frakten lär bli ungefär 140$-170$ för bräda och bindningar skulle jag tro, det står nästan alltid på sidan, men maila först och hör så du kan vara säker.

Coldis sa:
Köp inte från tightboards. Du hade jävligt tur förra gången som fick några saker alls därifrån, dom har ett allmänt rykte om att ta aslång tid för dom har inte så mycket saker i lager typ, och sen kan du ju aldrig få tag på dom eftersom deras kundservice suger donkey. backcountry.com vet jag inget om, bästa sidan jag har hört är dogfunk.com , men dom har rätt dyr frakt. Du kan ju försöka säga åt dom att skicka som sponsorprodukt eller något som han över mig sa om gammalt fodral, och be dom skriva ner värdet på prylarna. Frakten lär bli ungefär 140$-170$ för bräda och bindningar skulle jag tro, det står nästan alltid på sidan, men maila först och hör så du kan vara säker.
Nej, tightboards var inget att hurra för, samt kundservice där = Ingen alls. vet jag la iväg 3-5 mail till dom och fick inga svar alls. Hade väl tur som äns fick sakerna.
Får prova och se ifall dom kan skicka sakerna som ni säger sen då.
Lite synd bara att inte dogfunk har den brädan jag vill ha, annars har dom rätt schysst utbud.

Fler som har erfarenheter från US som vill dela med sig?

Jag har köp 2 st snowboards från http://www.k5.com/ (tror jag att det var) Leveransen var klockren och priserna bra. Dock så beställde jag till en adress i Usa. Sen tog far den under armen och åkte hem :) Perfekt!

Coldis sa:
vad för bräda ska du ha?
Jag tänkte jag skulle köpa en Forum Recon bräda. Samt Forum Recon bindningar.
Boots vet i fan om jag vågar köpa från någon nätbutik. Känns lite pisst ifall man får fel storlek eller liknande.

Alpinepunk sa:
Multiplicera med 1,3 inklusive frakten så har du priset i Sverige. (27.7% tull o moms.
Det vet jag redan men tack iaf ^^ Är mer ute efter fraktpriser.

www.blue-tomato.at har ju rea nu annars...Blir kanske billigare, dom har gratis frakt över 200 euro till Sverige.

Det var som tusan. Dom är väl från tyskland med va?
Inom EU är ännu bättre om de är lika billigt som US ^^

Coldis sa:
...backcountry.com vet jag inget om, bästa sidan jag har hört är dogfunk.com , men dom har rätt dyr frakt. Du kan ju försöka säga åt dom att skicka som sponsorprodukt eller något som han över mig sa om gammalt fodral, och be dom skriva ner värdet på prylarna. Frakten lär bli ungefär 140$-170$ för bräda och bindningar skulle jag tro, det står nästan alltid på sidan, men maila först och hör så du kan vara säker.
Dogfunk ägs av backcountry. Backcountry är stora därborta och min erfarenhet så är dom bra och snabba att ha att göra med. Dock tvivlar jag på att några nedskrivningar etc är aktuellt då det är mer eller mindre olagligt och det ligger inte i deras intresse att stöta sig med tullmyndigheter eller liknande. Förr fans möjligheten att beställa som gåva och då är ju accepterat tullvärde högre vid införsel. Tipset är att använda deras realtidschat så brukar man få reda på frakt inklusive eventuella mäklaravgifter som fraktföretaget kan ta för att föra varan genom tullen.

Coldis sa:
www.blue-tomato.at har ju rea nu annars...Blir kanske billigare, dom har gratis frakt över 200 euro till Sverige.
Det är inte enda butiken i europa som har bra priser. Plus att beställningar inom eu blir tullfria och skattefria i sverige och inte lika krångliga som från usa så ser jag i dagsläget få incitament att beställa från staterna.

Wii sa:
Dom ligger på .at så min gissning är Österrike....

Senast ändrad:
Xavier sa:
Coldis sa:
...backcountry.com vet jag inget om, bästa sidan jag har hört är dogfunk.com , men dom har rätt dyr frakt. Du kan ju försöka säga åt dom att skicka som sponsorprodukt eller något som han över mig sa om gammalt fodral, och be dom skriva ner värdet på prylarna. Frakten lär bli ungefär 140$-170$ för bräda och bindningar skulle jag tro, det står nästan alltid på sidan, men maila först och hör så du kan vara säker.
Dogfunk ägs av backcountry. Backcountry är stora därborta och min erfarenhet så är dom bra och snabba att ha att göra med. Dock tvivlar jag på att några nedskrivningar etc är aktuellt då det är mer eller mindre olagligt och det ligger inte i deras intresse att stöta sig med tullmyndigheter eller liknande. Förr fans möjligheten att beställa som gåva och då är ju accepterat tullvärde högre vid införsel. Tipset är att använda deras realtidschat så brukar man få reda på frakt inklusive eventuella mäklaravgifter som fraktföretaget kan ta för att föra varan genom tullen.

Coldis sa:
Det är inte enda butiken i europa som har bra priser. Plus att beställningar inom eu blir tullfria och skattefria i sverige och inte lika krångliga som från usa så ser jag i dagsläget få incitament att beställa från staterna.

Wii sa:
Dom ligger på .at så min gissning är Österrike....
Jag tror du svarade på nästan allt jag behövde ha fram där.
Synd bara att Forum Recon bräda utgick från BackCountrys sortiment för annars hade jag fan köpt den illa kvikt. Nu får jag lik förbannat leta upp ett annat ställe o köpa den på.

Vet inte om jag vågar chansa o köpa den från Tightboards.com Hade struligt nog med dom när jag köpte jackan där, och inte komma på tal om när UPS skulle lämna den -_-

Ja livar till det lite här igen.

Hur många här är det som har vågat beställa från tightboards.com?
Jag menar dom verkar ju ha rätt seriös sida med ett brett jädra sortiment.
Liksom hittar typ allt ja vill ha där men inte på någon annan US sida.

Dom har några negativa saker på tightboards som typ servicen = donky, samt deras fraktpriser är så sjuka så det är helt otroligt.

Jag sitter och överväger ifall jag ska våga köpa där eller inte. Att få en jävla scam eller liknande är inte kul när man hade tänkt och beställa för över $1000. =/
Visst en polare i US hade väl inte varit helt jädra fel men tyvär har man inte den turen och har någon polare där eller någon som åker dit heller.

Det finns något företag som kan ordna postadress i USA som grejerna skickas till, de skickar vidare till dig när de fått grejorna. vet inte kostnad för tjänsten. Aftonbladet hade någon artikell om det för några månader sen.

pomola sa:
Det finns något företag som kan ordna postadress i USA som grejerna skickas till, de skickar vidare till dig när de fått grejorna. vet inte kostnad för tjänsten. Aftonbladet hade någon artikell om det för några månader sen.
Hmm.. det låter ju faktiskt rätt så jädra smart ändå. Skulle vara kul och testa om priset är rimmligt.
Får söka lite om det och se ifall man hittar nått.

Tänkte jag kunde dra upp en annan sak till här angående US import. Så slipper jag skapa en ny tråd om det.

Hur är det att impotera som företag?
Vilka avgifter slipper man? Är det enbart Momsen eller slipper man tullavgifterna med?
Någon här som brukar köpa genom någons företag? Hur smidigt är det isåfall?

Som företag kan man endast göra avdrag för momsen vid deklarationen, du betalar alltså fullpris vid köptillfället, men när du deklarerar kan du göra avdrag för momsen.

Det är tyvärr inte så enkelt som att det blir billigare vid köptillfället, utan det blir billigare på sikt.

Senast ändrad:
Jag köpte bräda (burton custom 166) i våras, o sedan även bindingar custom brew från USA. Köpte via ebay, från en firma. Brädan betalade jag 320usd för, plus 57 usd i frakt, plus tull. Sammanlagt blev det ca 3500 för brädan. NBindningen gav jag 120 usd för, plus lite frakt o tull, o tror mig ha tjänat en slant, o är skit nöjd. Inga problem-.
Det gäller att kolla fraktpriset innan- för det skiljer sig markant. En del tar över hundra usd för frakt, men firman jag köpte av låg på östkusten- o kankse därmed billigare/kortare frakt.
Tull kommer man inte undan, men eftersom dollarn e värdelös idag kan man tjäna en slant.
Har en firma däligt rykte bör man kolla andra.
lycka till

SilverFisken_772 sa:
Men http://www.backcountry.com/ skickar dom burton bräder internationelt ??
Det lär dom inte göra.. Ifall du hade kollar under deras "Help" flik hade du nog fått svar på den frågan med en gång.
Dom har sina avtal med burton att inte skeppa ut några burton saker utanför The US.
Jag länkar den sidan iaf så slipper du ju leta upp den. Tar ju max 30sec och hitta annars.

http://www.backcountry.com/store/help/210/Brands-We-Cannot-Ship-Outside-the-US.html

okey, själv kolla jag aldrig sidan utan bara undrarde om ni visste det på rakarm mera. För vad jag vet så e det nästan inga företag i US som skickar Burton saker utanför US

Jag tror deb jag handlade av var : irie_mon , bara att kolla på ebay. Om det inte var brädan så var det bindningarna som kom därifrån. De flesta skeppar inte utanför usa, men några få gör det... gäller bara att hitta. Hursomhelst- jag e nöjd-o hade inga problem.

Såvitt jag vet så är det egentligen inga butiker som har Burtons tillåtelse att skicka prylarna internationellt. Det finns några få som skiter i det och gör det ändå.

Som Doughboy säger så får nu igentligen inget företag göra det. Jag har hittat några få som gör det genom Ebay då men annars har jag inte hittat några andra. Burtons grejer e sjukt mycket billigare i US än i Europa så ska man köpa från US och tjäna mycket på det så ska man hitta försöka få tag i Burtons grejer

ChicoPerez sa:
Jag tror deb jag handlade av var : irie_mon , bara att kolla på ebay. Om det inte var brädan så var det bindningarna som kom därifrån. De flesta skeppar inte utanför usa, men några få gör det... gäller bara att hitta. Hursomhelst- jag e nöjd-o hade inga problem.
aa, handlade en burton dominant innan jul från irie_mon, riktigt bra säljare, snabb på att skicka, billig frakt osv..

Second sa:
http://www.hot-zone.tv/store/

där behöver du varken tulla eller batala frakt om du köper för över 300€
Denna tråd handlar inte om köpa inom EU. Hade jag viljat köpa från EU hade jag skrivit EU som rubrik.
Inte för och vara taskig nu men, Läs gärna vad trådskaparen är ute efter innan du postar tack.

Wii sa:
Second sa:
http://www.hot-zone.tv/store/

där behöver du varken tulla eller batala frakt om du köper för över 300€
Denna tråd handlar inte om köpa inom EU. Hade jag viljat köpa från EU hade jag skrivit EU som rubrik.
Inte för och vara taskig nu men, Läs gärna vad trådskaparen är ute efter innan du postar tack.
okej, ber om ursäkt :) tänkte bara att sidan kanske hade den snowboarden som du är ute efter till ett bra pris , men men :P

Lycka till med brädjakten! :)

Köp från ebayaffärer med bra feedback, går snabbt och smidigt som faen, samt att du kan få dom att fixa så du slipper tull och moms...Skriva gift och att de är använt och sånt...

Ingen som har något problem med att det är olagligt för butiker att förfalska papperen när de säljer prylar till er från USA?

Begrägeri är brottsrubriceringen och uppmaningen från dig som köpare innebär ju att du faktiskt ber personer i USA att begå brott för att eventuellt spara dig några hundralappar.

Tillbaka
Topp