Köpa utrustning i Sverige eller Kanada ???

freeride_nu

Aktiv medlem
Tjena.
Ska iväg till Kanada i vinter och behöver tranciever och feta puderlagg... bör dessa inhandlas i sverige eller kanada om man vill handla så billigt som möjligt???

Generellt sett skall man INTE köpa Kvalitetslagg i Sverige. Här är det helt enkelt för DYRT. Jag fick en känsla av att sportutrustning över lag var kanske 10-20% billigare i Kanada, när jag var där i somras. Skidor kollade jag inte efter direkt, pga årstiden.
I Europa är nog det biligast i Italien (fortfarande) och då INTE på alporterna, utan i mindre städer NÄRA alperna.
...Men DET besvarar ju inte DIN fråga direkt.

Satsa på att köpa på plats.
/A

om du ska köpa ett par sköna puder-lagg så e ju iaf utbudet större i Kanada än här hemma... jag tror att priserna är hyfsat lika, det kan skilja lite.. jag va i Kanada förra säsogen... helt klockrent, lycka till..

Priserna varierar men generellt så är det billigare. Utbudet däremot är ju mycket roligare.
Jag sitter och skriver ifrån en liten hillbillie by som heter Golden i B.C. Det har hållit på att snöa dom sista dagarna så att det börjar dra ihopa sej. Canada kicks ass
Powder to the people

Tack för att ni delar med er av edra djupa och genuina kunskaper.
Må ni alla belönas i form edra innersta sjuka skidbegär...och normala.

Heder och vördnad ..... eder Carl.

Tillbaka
Topp