Utrustning till min första resa till Alperna

Pikebuster

Aktiv medlem
Jag behöver skaffa nya googles och en ryggsäck (inte för stor , runt 20 L kanske). Vill ha förslag på vad jag ska köpa. Inte de billigaste och ej i den dyraste prisnivån. Blir blandat piståkning och offpist.

Resan blir v.13 om det har någon skillnad, tänkte mest på hur vädret brukar vara då.

Jag behöver skaffa nya googles och en ryggsäck (inte för stor , runt 20 L kanske). Vill ha förslag på vad jag ska köpa. Inte de billigaste och ej i den dyraste prisnivån. Blir blandat piståkning och offpist.
Om du ska ha en vanlig ryggsäck och inte en lavinryggsäck, så har Haglöfs vettiga ryggsäckar från 5 L och uppåt.
Jag har själv en 5-liters och frun har en 15-liters, så det blir hon som får ta drickan och baguetterna om vi ska ha sånt med oss.😁
Resan blir v.13 om det har någon skillnad, tänkte mest på hur vädret brukar vara då.
Det snöar, är molnigt och soligt i mars precis som alla andra vintermånader, det är inget som det är lönt att försöka spekulera om.

Skulle köpa en ryggsäck med separat fack för spade och sond om du ska köra offpist, lätt värt.
Om du har möjlighet, gå och kläm och prova. Viktigt att säcken sitter bra på ryggen.

Tillbaka
Topp