Köpa via ebay?

OleelO

Medlem
Köpa via ebay?
Inne på ebay kryllar det av billiga googlar som säljs lite här och var. Men vad är haken med det hela?
Blir det totala med frakt skitdyrt eller är allting bara rakt igenom skitbra?

Köpa via ebay?
För det första tror jag inte överstående har spanat in goggles i ett land inom EU, mer troligt landet på andra sidan kontinenten.'
D.v.s. USA, det vanliga, det som stavas "ebay.com". Och förmodligen det billigare ebay alternativen(?).

Alltså tror ja tyvärr inte de menar exempelvis ebay.be, es, nl etc. Men om ni hittar billiga goggles och stort utbud inom EU, så tipsa GÄRNA.

För det andra så får man som sagt betala tull, om ni som jag tror, hade tänkt köpa från USA. Det kan givetvis bli billigare ändå. Men tullavgifter och övrig information, legal som illegal, hittas enkelt genom att söka i Forumet. Sökord exempelvis "tull"!

Peace, love, Out!

Köpa via ebay?
fuck the tull ;) ni kan utan problem köpa saker på amerikanska ebay utan att behöva betala tull och skit. se bara till att ni mailar säljaren först och frågar om han kan kryssa i rutan "GIFT" på paketet när han skickar det. då skickas det som gåva och har då inget värde att lägga tull på. beställde senast för ett par veckor sedan från andra sidan atlanten. paketet kom på 4 dagar och ingen tull.

Köpa via ebay?
nej men köp från ebay.de om du ska ha nått. men visst ebay.com funkar men jag har köpt därifrån endel. det blir ju usa och där kan du räkna med iaf 300 i frakt osv. från ebay.de är det mest tyskland och det går på kring 90kr

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp