Köpa videokamera med HDD eller minneskort

Berglind

Ny medlem
Har kollat på två modeller Sony HRD SR/ och CX6.
Den stora frågan är hur hårddisken klarar sig i alpmiljö, dvs. många minusgrader.
Någon som har erfarenheter?

CX6:an har ingen sökare, utan man måste kolla på displayen när man filmar. Har erfarenheter att displayen inte visar samma resultat som sökaren, kanske har blivit bättre nu, men var så på min gamla kamera?

Jag vet inte mycket om videokameror men det enda jag vet är att du absolut inte ska välja en hårddiskkamera om den ska användas i en stötig och kall miljö (dvs skid/brädmiljö) då en hårddisk är mycket stötkänslig och gillar verkligen inte kyla.

Satsa hellre på dv-band eller minneskort.

jag har haft dator monterad i bilen i över 1år och fjädringen är verkligen stum. Ingen hårddisk har pajjat(änsålänge). Visst är det större chans att den pajjar pga stötar än ett dv band. Men folk överdriver jävligt mkt.

Jag har för mig att hårddiskar (till datorer men samma sak kanske) inte gillar när de ens kryper under 10C!

nilltre sa:
jag har haft dator monterad i bilen i över 1år och fjädringen är verkligen stum. Ingen hårddisk har pajjat(änsålänge). Visst är det större chans att den pajjar pga stötar än ett dv band. Men folk överdriver jävligt mkt.
Vem har sagt något om att dom går sönder? Det kan dom lätt göra visserligen, men det som händer är att skivan hoppar. Prova att springa med en hårddisk-mp3 så förstår du vad jag menar.

Tillbaka
Topp