köper jag fel telemarkutrustning?

serdo

Ny medlem
Ska köpa en ny komplett telemarksutrustning då jag tröttnat på att åka bräda. Då jag är ny på området har
jag inte speciellt bra koll o ber härmed om synpunkter på det jag valt ut.

K2 hippy stinx 189 cm. €475.
Garmont ener-g. €399.
Rottefella cobra r6. €165.
tot med rabatt får jag det för €980.

Jag är 189 cm. Väger 80kg. Har åkt mkt snowboard och känner att jag vill ha en bra utrustning så jag slipper
oroa mig för att grejerna inte ska hålla.

Är galet tacksam för alla svar! Om nån vill köpa snowboards, boots, bindningar o ett stort dakinecase, tveka
inte att höra av er. Mvh micke

Bra grejor, OK pris. Hippyn är hyfsat allround, lite bättre i puder än på is, kul på manchester. Inserts ger bra hållfasthet. Pjucken bäst på marknaden om dom passar foten, bindningen bra.
Välkommen till telissporten!

Free your heel - your mind will follow...

Ett hett tips: Köp inga pjäxor som du inte har provat. Du behövor nog inte provåka, men i alla fall testat så att det inte glappar...

Sen när du kommit till insikt är du välkommen att posta på nytt med frågor om alpinutrustning.

Har hyrt pjäxorna ett par dagar. Hur sköna som helst. Det är lite därför jag tycker de är värda pengarna. Jag
har erkänt totalkonstiga fötter o de pjäxorna är de enda jag har kunnat köra med utan att gråta blod. Så jag
tar risken att samma pjäxa- samma storlek funkar.

Då tar du nog ingen risk alls. Det var så jag menade med att prova pjäxorna. Dvs. du behöver INTE prova just det paret du skall köpa.

Kan bara instämma med pjäxan, köp den om den passar din fot.

MEN jag tycker nog att skidorna + bindning är lite dyrt. Varför inte köpa beggat ? Speciellt om du inte åkt förut och vet hur det kommer utveckla sig.

Men du kanske inte har sånna problem, Penga problem alltså.

/R

Säljer lite snowboardprylar så det löser sig. Sen pallar jag inte köpa beggat. Dels på grund av att man inte alltid vet vad man får, o dels pga att jag inte hinner gå igenom den processen. Beställa på internet tar bara 5 minuter. Tid e ju tyvär pengar o pengaproblem har man jämt. tyvär...

lånar tråden lite bara.. hörde ett obekräftat rykte från en kompis i USA att hippystixen är samma skida ( förutom designen) som seth pistols var för några år sen på den tiden då den hade rosa grafik på undersidan.. då jag saknar mina älskade pistoler skulle det vara gött ifall det vore så. någon som vet?

Tillbaka
Topp