Pistgubbe
Medlem
Köpråd, 12-åring
Hej, har en 12-åring som just nu kör på ett par Fischer GS Jr 155cm och ett par Shiro Jr 163cm. GS-skidorna börjar bli lite korta för honom och jag kommer nog att köpa nya när reorna startar.
Jag tycker inte (längre) att han skall ha några rena race-skidor. Resten av familjen har helt gett upp smala pistskidor och nu är det bara han kvar
Han är dock mycket mån om att ha något som ser race-igt ut. Jag kör själv Völkl Mantra som smalaste skidor och dessa skulle han utan tvekan acceptera, men denna modell är helt otänkbar för en 12-åring. Jag tror egentligen att ett Kenja skulle fungera bra, men den designen är ju en katastrof för en 12-årig kille. Jag förstår om han vägrar köra med sådana. Völkl gör ju fina Jr-skidor som Gotama och Shiro, men en Mantra Jr eller Kendo Jr saknas tyvärr.
Kan någon komma med förslag? En lite bredare skida som går riktigt bra i stenhård pist, men även fungerar bra när det är ordentligt uppkört och som även fungerar hjälpligt off-pist (han har ju redan Shiro för de mjuka dagarna).
Jag tycker inte (längre) att han skall ha några rena race-skidor. Resten av familjen har helt gett upp smala pistskidor och nu är det bara han kvar
Kan någon komma med förslag? En lite bredare skida som går riktigt bra i stenhård pist, men även fungerar bra när det är ordentligt uppkört och som även fungerar hjälpligt off-pist (han har ju redan Shiro för de mjuka dagarna).