Köpråd 78-84mm..

Skidare

Medlem
Köpråd 78-84mm..
Tja freerideforum! Första inlägget här och tack för ett bra forum!

Har idag ett par konic76 177cm som inte är jätteroliga i lite högre farter och ett par rc4or SC 170cm som är grymma på förmiddagen.

Dax för nya med andra ord. Söker nåt som är lite mer fartstabilt men ändå ”lekfullt”.

Samt klarar uppkört lite bättre.

Åker mest medel-långsväng, men är kul o kunna trycka ner i lite kortare svängar med. En bredare pistskida. Åker 100%pist.

Har 15skiddagar innanför västen. Är väl typ level 8-9 https://www.insideoutskiing.com/level

Inte åkt jättemycket året innan. Men iår blir det minst 3veckor med ambition att åka mer. 196lång och 112pannor.

Har tänkt o testa skidan/orna först, men tänkte kolla läget om det är någon skida man kan stryka på en gång eller någon skida man missat.

Deacon 80/84
Verkar goa

Fischer rc one gt 78/82
Verkar goa

Stöckli montero ax
Värda priset?

Elan wingman 82 cti
Verkar go

Atomic redster 9.8/7.8
?

Rossignol experience 82 ti
För ”all-mountig”?

Blizzard brahma 82
För ”all-mountig”?

Rossignol Forza 70 vti
För pistig?

Lutar mest åt Deacon, rc one & wingman..

Väl mött

Köpråd 78-84mm..
Nice ska kolla den. Har du testat den?
Testade den röda i Sälen men det var två åk i Gustavsbacken direkt på morgonen innan det blev uppåkt så kan inte ge någon större analys. Men jag kommer ihåg den som följsam, lätthanterlig och kan tänka mig att den är väldigt fartstabil, men lite svårt att utvärdera i Gustavs. Kommer ihåg den som mindre "plankig" än Deacon 84

Köpråd 78-84mm..
Testade den röda i Sälen men det var två åk i Gustavsbacken direkt på morgonen innan det blev uppåkt så kan inte ge någon större analys. Men jag kommer ihåg den som följsam, lätthanterlig och kan tänka mig att den är väldigt fartstabil, men lite svårt att utvärdera i Gustavs. Kommer ihåg den som mindre "plankig" än Deacon 84
Okok, har bantat ner listan lite till de som känns intressantast.

Deacon 80/84
Rekommenderas av alla och verkar väldigt populära.
Fischer rc one gt 78/82
Samma som ovanstående
Head Supershape e-Rally
Snarlik rossignolen, men vinner på KO i design.
Elan wingman 82 cti
Bubblare

Har en kompis som tävlade på 80-talet som köpte Deacon 80. Så duger det åt honom så duger de till mig.

Var han bra då? Hehe

Köpråd 78-84mm..
Slänger in en lite bredare som kan vara värd överväga och det är Atomic Maverick 88Ti. En typ 70 % on-pist, 30 % offpist. Klarar att carva men också lite mer snö. Tror det skulle kunna vara en bra och kul skida till dig

Köpråd 78-84mm..
Slänger in en lite bredare som kan vara värd överväga och det är Atomic Maverick 88Ti. En typ 70 % on-pist, 30 % offpist. Klarar att carva men också lite mer snö. Tror det skulle kunna vara en bra och kul skida till dig
Vet inte, tveksam. Tjejen kör brahma 88or och visst, grymma på eftermiddagen, men inte lika grymma krispiga morgnar.

Köpråd 78-84mm..
Jag körde k2 rictor med 76 midja. Upplevde samma. Mycket trevlig skida men fixa inte svarta backar och svår i uppkörd backe. Kör handbyggd skida från värmland Moose cervina rs 82 midja. Men de skidor jag provat är topp 3. 1:a elan wingman 83, 2:a Decon 80 på delad 3a är head v10 och blaze 86.

Köpråd 78-84mm..
Tja freerideforum! Första inlägget här och tack för ett bra forum!

Har idag ett par konic76 177cm som inte är jätteroliga i lite högre farter och ett par rc4or SC 170cm som är grymma på förmiddagen.

Dax för nya med andra ord. Söker nåt som är lite mer fartstabilt men ändå ”lekfullt”.

Samt klarar uppkört lite bättre.

Åker mest medel-långsväng, men är kul o kunna trycka ner i lite kortare svängar med. En bredare pistskida. Åker 100%pist.

Har 15skiddagar innanför västen. Är väl typ level 8-9 https://www.insideoutskiing.com/level

Inte åkt jättemycket året innan. Men iår blir det minst 3veckor med ambition att åka mer. 196lång och 112pannor.

Har tänkt o testa skidan/orna först, men tänkte kolla läget om det är någon skida man kan stryka på en gång eller någon skida man missat.

Deacon 80/84
Verkar goa

Fischer rc one gt 78/82
Verkar goa

Stöckli montero ax
Värda priset?

Elan wingman 82 cti
Verkar go

Atomic redster 9.8/7.8
?

Rossignol experience 82 ti
För ”all-mountig”?

Blizzard brahma 82
För ”all-mountig”?

Rossignol Forza 70 vti
För pistig?

Lutar mest åt Deacon, rc one & wingman..

Väl mött

Völkl rtm 84 kanske?

Tillbaka
Topp