KÖPRÅD bräda

Sofia_4

Ny medlem
KÖPRÅD bräda
Hallå! :)
Har kollat på bla. Hollywood och Junkyard och har hittat några brädor som jag tycker verkar bra.
Men jag kan inte bestämma mig för vilken, och om den ena är bättre än den andra eller tvärt om.

Lite om mig; Är tjej och är lite över 180 cm lång. väger ca 65 kg och vill ha en bräda att öka mina kunskaper i parken med. Den ska vara mjuk och ha mycket flex. (Tror det blir lättare att lära sig mer i parken med en sådan bräda) Om jag har fel, så säg gärna till.
Har åkt bräda i 4-5 år nu och vill bli bättre i parken. (Som ni kanske har förstått nu)

Brädor som jag har kollat på är dessa:

http://www.hollywood.se/sv/product/10994/haze-156-snowboard#filter-3
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5097&ProductDetailId=29198
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5160&ProductDetailId=29452

Så nu till fråga; Vilken tror ni skulle passa bäst för mig? Alla är ju killbrädor, så dom är ju lite hårdare, men tror ni att det skulle kunna funka ändå? Om det är någon annan bräda ni rekomenderar så TELL ME!!! Är öppen för alla förslag inom park-brädor. Tack för mig. :) :)

KÖPRÅD bräda
Jag skulle nog gå på Rome eller Nitro hazen.. har inte så många argument varför men dom verkar bäst.. haha :D

KÖPRÅD bräda
KÖPRÅD bräda
KÖPRÅD bräda
KÖPRÅD bräda
Av dem du väljer mellan är ju "subzero" den modellen som är lite mer påkostad och har lite mer features.
Men Rome är ju inte dåligt det heller!

KÖPRÅD bräda
Jag som varmt förespråkar märket Never Summer blandar mig in i leken med följande förslag Never Summer Pandora
som från den polska generalagenten till Never Summer kostar 1562zl vilket är ~3600kr och då får du en bräda med en sjuhelsikes kvalitet. Samma bräda kostar i Tyskland ~ 520-560€

Jag har inte beställt därifrån men skulle jag behöva en ny bräda skulle jag definitivt inte tveka. Det känns förstås lite riskfullt att göra en förskottsbetalning via banktransfer och det känns väldigt svårt om man inte gjort det innan. Men sidan länkas direkt från Never Summers officiella hemsida och är den officiella polska agenturen. Min erfarenhet av polacker är att de är ganska duktiga på engelska och de har utförligt beskrivit hur man går tillväga vid internationella beställningar. Polen är med i EU och därför ska det inte vara något problem i tullen. En anledning varför det är så billigt är att den Polska momsen bara är 15%.
Vore jag dig så skulle jag inleda lite mail-kontakt med företaget och ta hjälp av ditt lokala bankkontor med överföringen.

KÖPRÅD bräda
En 158a tycker jag nog känns lite lång måste jag säga. Även 156 på gränsen. Jag skulle nog kolla på någon storlek kortare då de blir mkt smidigare och lättare att jibba runt med. en kortare bräda skulle nog även passa din vikt bättre

KÖPRÅD bräda
Jag tycker inte heller du ska gå över 156 cm, det skulle räcka för en kille i din längd, speciellt om du vill utvecklas kan det bli lite mycket bräda att spinna iväg med 158 cm då jag kan tänka mig att du inte behöver dunderstompa 15 meters-kickarna?
Hur många åkdagar har du på ett år? Hur mycket park har du åkt hittils?

Ifall du vill ha en mjuk och kul bräda kan Rome Artifact vara något kanske:
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=5513&ProductDetailId=30852

Kör på en äldre årsmodell och den är riktigt rolig att jibba runt med. Jag väger 80+ kg.

KÖPRÅD bräda
Tack för alla svaren!
Jag har åkt en del i parken, men vill som sagt utvecklas betydligt mycket mer, jag åker upp till fjällen 2-3 veckor per år. Och sedan blir det lite åkning i hammarbybacken i Sthlm om det finns tid över.
Så det är ingen som tycker att Haze brädan verkar bra? Det står ju att den ska vara väldigt mjuk och flexig. Som ni säger så tkr ni att 156 och 158 verkar för långt? När man jibbar så ska man väl ha en bräda mellan 155 till 160? Eller har jag fel? Jag gillar också att ha mkt fart i backen med sköna svängar, så jag kör inte bara i parken. Men vill som sagt ha en park bräda. och inte "all terain".

Men bindningarna då? Hur många "grader" ska man ställa de på för att få med rätt kraft när man gör 180 osv? har hört att det ska vara 15. Vad kör ni med?

KÖPRÅD bräda
jag kör bataleon evil twin, om du tycker den e för hård så välj tjej varianten Bataleon Distortia .

KÖPRÅD bräda
Parkbräder ska nå till hakan har jag för mig. Hör på mig och degpojken, köp en Never summer! Jag har en Never summer Titan och alla andra brädor jag testat har varit så tråkiga att jag hade gett upp snowboardåkandet. Eftersom du köper never summerbrädan så billigt ;) så rekomenderar jag ett par FLUX-bindningar till brädan. Degpojken vet kanske vilka som säljer dem i dagsläget. De kostar lite mer än andra bindningar men är så mycket bättre. -15,+15 är en duckstance-inställning att utgå ifrån.

KÖPRÅD bräda
Vafaan hade du loggat in på min dator för denisan?!?!? JAG kör Bataleon ET

Ingo: Never summer är ok.. Bataleon är roligare enligt mig. du är välkommen att testa min om du vill...FLUX - sjukt sköna bindningar. Permafrost heter distributionen

KÖPRÅD bräda
mjuk med mycket flex? Jag mäter mjukhet i flex skala 1-10 som de allra flesta gör och då blir det altså att du vill ha en mjuk bräda med ganska mycket hårdhet?

KÖPRÅD bräda
Jag är riktigt taggad på denna brädan som "Dejo" här ovanför tipsade om, http://www.hollywood.se/sv/product/10912/neff-pbj-board-157-blk-purple-snowboard#filter-12
Tror ni att 157 cm blir för långt för mig som vill köra i parken? Är den tillräckligt mjuk för mig? Säg gärna till om jag INTE borde köpa brädan och varför, samt om ni tycker att det verkar vara ett kanon köp. Tipsa också om bindningar som "dämpar" landningen och är till för parkåkning. :)

KÖPRÅD bräda
men lixom, varför kollar alla tjejer på detta forum nästan enbart killbrädor? burton hate? varför inte sätta up henne med en bräda gjord för tjejer? med rätt flex o size och shit...

Senast ändrad:
KÖPRÅD bräda
riccweee sa:
men lixom, varför kollar alla tjejer på detta forum nästan enbart killbrädor? burton hate? varför inte sätta up henne med en bräda gjord för tjejer? med rätt flex o size och shit...
Ja, ha du ngt tips på en tjejbräda så säg till. Jag har kollat på tjejbrädorna men tkr att det finns så lite att välja på, plus att jag tkr att killbrädorna är 10 gånger snyggare. Men jag håller helt och hållet med dig. Att en tjejbräda med rätt flex osv är bäst. Har dock inte hittat ngn som jag "faller för". Men ge tips om du har! :)

KÖPRÅD bräda
riccweee sa:
;)

finns väl givetvis fler, uberflexig salomon kanske?
http://www.salomonsnowboard.com/en-us/#/products/women/boards/womens-gypsy-2011/

ja e inte så inne på brudbrädor själv tyvärr i och med att jag inte åker på dem, men jag tycker tjejerna borde prova lite grejjer och tipsa varandra också, eftersom det är ni som åker på dom...

bara mina .02

:D

KÖPRÅD bräda
riccweee sa:
magnusericsson sa:
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16486&ProductDetailId=105105

Inget snack!
king, en som tipsar brudbrada till brud, thankyouuuuu
Det behöver inte vara en brudbräda, som du säger!
Men en fördel vore brudbräda, gillar däremot mer killbrädor men nackdelen med dem är att de inte är lika mjuka.
Så en bräda som är mjuk och är tillför åkare i parken. Tipsa om båda. :)

KÖPRÅD bräda
Sofia_4 sa:
riccweee sa:
magnusericsson sa:
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16486&ProductDetailId=105105

Inget snack!
Men en fördel vore brudbräda, gillar däremot mer killbrädor men nackdelen med dem är att de inte är lika mjuka.
Signal Park Rocker är ju riktigt mjuk och fin. Fast den blir kanske för mjuk?

Senast ändrad:
KÖPRÅD bräda
snow_flake sa:
Sofia_4 sa:
riccweee sa:
Signal Park Rocker är ju riktigt mjuk och fin. Fast den blir kanske för mjuk?
aa kanske det, men jag vill att den ska vara snygg på utsidan också! ;)

Vad vet folket om denna bräda? :)
https://www.freeride.se/prylar/snowboards/2010/nitro/sub-zero--reversed-camber.html

KÖPRÅD bräda
Jag köpte en Bataleon Violenza till min fruga och hon har faan aldrig åkt bättre än så här.
Bataleon kan få vilken idiot som helst att se bra ut i backen.
Jag borde skapa en tråd om det här så behöver ingen annan fråga vad dom ska köpa för bräda någon sin igen i på forumet.
Ibland så har jag mina ljusa stunder =P

KÖPRÅD bräda
cofffe sa:
Sofia_4 vad blev det för bräda då:)?
Jag har inte köpt någon ännu....ska upp till Idre vecka 9 så innan dess måste jag ha köpt en. Eller så kör jag på min gamla denna säsong också. Om jag inte hittar någon jag vill ha, men än så länge har jag inte det. :)

Snödjup

Tillbaka
Topp