RasmusPettersson
Medlem
Köpråd första skidorna! Står i valet mellan K2 Marksman & Line Sir Francis Bacon
Hallå Freedriders!
Som rubriken antyder så är jag på väg att inhandla mitt första par skidor.
Efter mycket efterforskning har jag lyckats få ner det till att huvudsakligen stå mellan 2 modeller:
K2 Marksman 2017
Line Sir Francis Bacon 2017
Jag är ganska grön åkare men hoppas kunna utvecklas mycket de närmaste åren och vill då redan från början ha med mig ett par skidor som klarar av mer avancerad åkning.
Jag vill ha ett par skidor som är lekfulla både i pist som off-pist men ändå går att köra snabbt med och carva när så önskas.
Mina fysiska förutsättningar är 186 cm lång och ca. 80 kg.
Så vad tycker ni på Freeride, skulle Marksman eller SFB passa mig bäst?
Vilken längd är lämpligast (lutar just nu mot 184 cm)?
Förstår att det bästa skulle vara att testa de olika modellerna först men det kommer jag tyvärr inte att ha möjlighet till.
Tack på förhand!
/Rasmus
Som rubriken antyder så är jag på väg att inhandla mitt första par skidor.
Efter mycket efterforskning har jag lyckats få ner det till att huvudsakligen stå mellan 2 modeller:
K2 Marksman 2017
Line Sir Francis Bacon 2017
Jag är ganska grön åkare men hoppas kunna utvecklas mycket de närmaste åren och vill då redan från början ha med mig ett par skidor som klarar av mer avancerad åkning.
Jag vill ha ett par skidor som är lekfulla både i pist som off-pist men ändå går att köra snabbt med och carva när så önskas.
Mina fysiska förutsättningar är 186 cm lång och ca. 80 kg.
Så vad tycker ni på Freeride, skulle Marksman eller SFB passa mig bäst?
Vilken längd är lämpligast (lutar just nu mot 184 cm)?
Förstår att det bästa skulle vara att testa de olika modellerna först men det kommer jag tyvärr inte att ha möjlighet till.
Tack på förhand!
/Rasmus
Senast ändrad: