Köpråd Lib-tech

• Trådstartare Trådstartare Haakan
  • Start datum Start datum
H

Haakan

Guest
Köpråd Lib-tech
Hej, ny här. Har lite funderingar kring en eventuellt ny Lib-tech. Är 180, väger ca 75. Åkt bräda sedan -90. Har under vissa perioder åkt 4 veckor/år andra mindre plus 6 mån i Österrike. Gillar att stå på både i pist och offpist men gillar också att leka i lite långsammare fart. Håller mig borta från rails men kan hoppa lite i mellan åt. Gillar brädor som inte är för styva och sprättiga utan mer lugna (jag vill bestämma över brädan inte tvärtom). Viktigt egenskap som jag söker är kantgrepp och förmågan att lägga en skärande sväng över is. Skostl us 11 (43 i vanliga men mina boots verkar vara små i stl). Kör idag Burton Guru som jag faktiskt är mycket nöjd med men som vanligt kliar det lite när man ser nya brädor. Har kollat trs 162, Jamie Lynn 157 w, 160 samt Skunk Ape 161. Vad tror ni skulle passa? Lynn känns som att den kan vara på gränsen till för styv men ja kan ha fel. Märker man skillnad på Mange-traction på Lynnen då den är reducerad? Hur fungerar dessa brädor för det ja är ute efter? Vill absolut inte ha toe/heeldrag. Tacksam för hjälp.

Senast redigerad av en moderator:
Köpråd Lib-tech
Jag tror du är helt rätt ute med TRS. Apan är ju typ en big-guy´s version av TRSen så den blir nog onödigt stor och styv om du inte är större än det du skriver. TRS 157 skulle jag valt men jag väger 5kg mindre och kör inte skitfort på is heller. Men kolla med bootsen för det är nog på gränsen om du är allergisk mot lite drag. Men jag skulle nog föredragit mer häv från tå och häl om det är isig pist som gäller. Magne-Traction är bra, större vågor är bättre på hårt ser jag det som.

Edit: Annars Gnu Altered Genetics, fin och dyr.
Glömde Billy Goat.

Senast ändrad:
Köpråd Lib-tech
Ja drag är jag allergisk mot så trs 157 går nog bort där. Lynnen skulle ju i så fall kunna vara ett alternativ om man vill ha 157.

Köpråd Lib-tech
Jag tror TRS 159 skulle bli riktigt bra för dig. Alternativ skulle kunna vara Smokin Superpark 159 eller Rome Agent Rocker 159.

Köpråd Lib-tech
Doughboy du verkar ha bra kunskap om Lib. 159...intressant. Då är det väl samma bredd som 157. Klarar man det? Lite nyfiken...varför väljer du bort Lynn i 157 el 160?

Köpråd Lib-tech
Ingen annan anledning än att jag tycker att TRS 159 borde passa dig perfekt. Med 43 i fotstorlek borde det inte vara något problem med bredden, oavsett vad det står i dina boots, under förutsättning att du inte går omkring med ett par alldeles för stora boots men då ska du köpa nya boots först:D

Är du osäker på bredden tycker jag att Lynn 157 är nästa bräda på listan. Jag upplever Lynn som något lite styvare än TRS men skillnaden är absolut inte stor.

Köpråd Lib-tech
Har redan köpt nya boots :). Tack för hjälpen. Nu bär det av till affären för att klämma lite.

Köpråd Lib-tech
Har fått några dagar på min TRS nu, jävligt nöjd, poppen är enorm! bra grepp i pisten också. Inte hunnit testa på något fetare hopp eller i lössnö dock men ser fram emot det.

Köpråd Lib-tech
Har nu blivit av med min gamla bräda så nu är det köpdags. Skulle vilja slänga in 2 brädor till som verkar vara nice. Travis Rice 157 alt 161 (skillnad?) och en outsider...Nitro Team Gullwing 162 (verkar skön men har ingen möjlighet att pröva tyvärr). Någon som har några erfarenheter att bidra med?

Köpråd Lib-tech
Ja skulle skaffa Travi Rice Pro model 161,5 men den verkar vara slutsålt överallt. Så om nån vet var jag kan få tag på en så ska ni meddela mig :) Dark Series skulle vara nice men är snäppet för dyr för mig.
Är ca 188cm och väger runt 90kg så de ska väl fungera med Skunk Ape.

Senast ändrad:
Köpråd Lib-tech
Skandinaven sa:
Ja skulle skaffa Travi Rice Pro model 161,5 men den verkar vara slutsålt överallt. Så om nån vet var jag kan få tag på en så ska ni meddela mig :) Dark Series skulle vara nice men är snäppet för dyr för mig.
Är ca 188cm och väger runt 90kg så de ska väl fungera med Skunk Ape.
Skunk Apen blir perfekt för dig!

Köpråd Lib-tech
Testat 10st olika av 2011'as rockerbrädor. Skatebanan 156 är vad som passade mig, men jag föredrar lite mjukare brädor då man får perfekta(1) skär utan minsta lilla ansträngning med bananformen. TRS'en var nästan lite hård för marktrick men kanske är en vanesak. Jag poppar skönt och högt med Bananen och väger in på 100kg så nog tror jag brädor som omnämns här som hårdare än TRS'en i >160 längd blir för hårda för dig.

Mvh
Peter

Köpråd Lib-tech
Har nu kört på brädan 2 dagar. Vill bara meddela att det är en riktigt nice bräda. Skäret är helt sjukt även på is, grym pop, lagom styv och riktigt stabil i hög fart. Lätt bästa bräda jag har kört. Tack för hjälpen. :)

Senast redigerad av en moderator:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp