Köpråd rörande hjälm

Milkman88

Ny medlem
Köpråd rörande hjälm
Tjenare, min första post här...

Jag är ute efter en hjälm till mig själv som skidåkare, problemet är att jag är helt lost på vad man kanske bör tänka på, vilka märken som finns, hur mkt man måste betala för att få bra skydd osv. Jag är ingen extrem åkare men jag åker gärna offpist och känner att en hjälm inte vore helt fel.

Vilka alternativ finns det? Prisbilden är väl kanske 800:- topp, kanske mer om det är en FANTASTISKT snygg hjälm som är oerhört bra :P

Tack på förhand.

Köpråd rörande hjälm
en bra tillverkare är Giro. www.giro.com använder själv Giro (modellen Bad Leiutenant) Giro används nog mest av åkare idag..

Köpråd rörande hjälm
skulle säga att märken som Giro, RED, Leedom, Scott mfl är ganska säkra val.

Köpråd rörande hjälm
giro gör bra och välupskattade hjälmar i den prisklassen du vill ha.

annars kan du kolla bland lite billigare märken, ett tips är Pro Tec som gjort en hel del hyfsade modeller...

de bästa är nog att gå till närmaste sprortbutik å fråga nån som vet.

Peace // jeppenator

Köpråd rörande hjälm
Om du hittar en snygg hjälm på internet så är de ju inte säkert att den passar ditt huvud så de är ju bättre att köpa hjälmar i en butik där du kan testa hur hjälmen sitter . om du inte redan vet att den hjälmen passar ditt huvud om du tex har testat en kompis hjälm eller i en butik men den kanske är billigare på internet.

Köpråd rörande hjälm
Jag kom också att tänka på det, bra synpunkt. Sen vill man ju inte se helt kongo ut i hjälmen heller, så jag får nog ta mig in för att prova runt lite.

Tack så mycket för tipsen, nu vet vad jag ska leta efter i affären.

Köpråd rörande hjälm
jag köpte RED Trace för runt 600-700 på Stadium, men prova i affär och ta med dina goggles med så det passar, det är också viktigt.. och dessutom skulle jag ha på gränsen mellan M och L enligt en tabell på internet, men sedan passade S bäst, så det är olika..

Köpråd rörande hjälm
Testade idag en hel del hjälmar, fastnade för en av märket Sweet som kostade 2400 lr något sådant. Skoj...

Den jag nog "bestämde" mig för var Rossignol Toxic, åsikter om den?

Tillbaka
Topp