Köpråd vid köp av boots.

Manfreed

Ny medlem
Köpråd vid köp av boots.
Hej

Nu när snön förhoppningsvis snart kommer så är det dags för ett par nya boots.
Är 16 år, väger 70 kg, har skostorlek 44-45 och kör mest park men även lite utanför pisten när tillfälle ges.
De två kraven jag egentligen har är att de inte ska hålla ett par säsonger och att
de inte helst inte ska kosta mer än 1500 riksdaler.
Jag har kikat lite på Burtons "Moto" men vad finns det för fler alternativ?

Köpråd vid köp av boots.
Fixade bilden...

BurtonMoto(1).jpg

Köpråd vid köp av boots.
Burton moto är en nybörjarboot till priset av en mer avancerad. Testa boots och se vad du gillar. Gå runt i dem. Tänk också på att de flesta bootsen blir lite större med tiden. Jag själv köper alltid en storlek mindre än vad jag har på mina vanliga skor.

Köpråd vid köp av boots.
nybörjarboot o nybörjarboot. det är en jävligt funktionell boot. en bra och billig boot.

av nån anledning var min vanliga skostorlek 43 för litet även fast foot shrink techen lovar att den är mindre i overall storlek fast samma fotstorlek. så jag fick köra på en 44a. fattar inte riktigt. men bootsen är snygga och funktionella.

@JoPet, det där är definitivt en gammal modell. så här ser min ut

burton-moto-boots-white-black-252558102_5.jpg

Köpråd vid köp av boots.
KungMartin sa:
av nån anledning var min vanliga skostorlek 43 för litet även fast foot shrink techen lovar att den är mindre i overall storlek fast samma fotstorlek. så jag fick köra på en 44a.
Hittade en storlek 43 som jag brukar ha av förra årets modell för en tusenlapp, som du nämnde så tyckte jag den var för liten. är det värt att lägga ut 600 kr mer för den senaste modellen fast i rätt storlek?

Köpråd vid köp av boots.
Manfreed sa:
KungMartin sa:
av nån anledning var min vanliga skostorlek 43 för litet även fast foot shrink techen lovar att den är mindre i overall storlek fast samma fotstorlek. så jag fick köra på en 44a.
Hittade en storlek 43 som jag brukar ha av förra årets modell för en tusenlapp, som du nämnde så tyckte jag den var för liten. är det värt att lägga ut 600 kr mer för den senaste modellen fast i rätt storlek?
Det är väl upp till dig själv om du tycker att det är värt att spara 600kr men åka med ont i fötterna.
För min del är det inget jag ens skulle fundera på.
Fast det beror iofs på hur mycket för små dom var, kanske töjer sig tillräckligt för att det ska gå att åka.
Men det känns ju som en retorisk fråga, du skulle väl aldrig köpa skor som är för små bara för att dom är billiga eller en bil som är för trång tex?

Köpråd vid köp av boots.
Toem sa:
Manfreed sa:
KungMartin sa:
Det är väl upp till dig själv om du tycker att det är värt att spara 600kr men åka med ont i fötterna.
För min del är det inget jag ens skulle fundera på.
Fast det beror iofs på hur mycket för små dom var, kanske töjer sig tillräckligt för att det ska gå att åka.
Men det känns ju som en retorisk fråga, du skulle väl aldrig köpa skor som är för små bara för att dom är billiga eller en bil som är för trång tex?
Sant, den fråga jag egentligen ville frågan var ju om det skulle gå att köra med skorna utan att få ont i fötterna, dvs att de töjer ut sig någon halv storlek. Ska dock medge att frågan jag faktiskt ställde var ganska idiotisk.

Köpråd vid köp av boots.
vänta jag hänger inte med. hitta du ett par som DU brukar använda för 1000 lapp? varför betala du för nåt som är ditt eget? du förstår att jag e lite borttappad?

det är absolut värt att lägga ut 600 spänn för senaste modellen. snyggare, lättare att spänna, och kommer åtminstone inte lukta fotsvett xD absolut töjer dom sig, men vi snackar om extremt minimala längder. men det är inte meningen att man ska köpa en för liten boot och sen hoppas på att uttöjning eliminerar det faktum att den är för liten.

Är denna gamla modell är begagnad, om jag förstått rätt, bör dom redan vara uttöjda, även om den tidigare användaren har mindre fötter.

Köpråd vid köp av boots.
Finns det några boots som är bra om man har breda fötter? riktiga paddlar :D
Jag har problem med att bootsen liksom klämmer ihop högerfoten där den är som bredast, över knogarna liksom. Skitont! :(

Köpråd vid köp av boots.
KungMartin sa:
vänta jag hänger inte med. hitta du ett par som DU brukar använda för 1000 lapp? varför betala du för nåt som är ditt eget? du förstår att jag e lite borttappad?

det är absolut värt att lägga ut 600 spänn för senaste modellen. snyggare, lättare att spänna, och kommer åtminstone inte lukta fotsvett xD absolut töjer dom sig, men vi snackar om extremt minimala längder. men det är inte meningen att man ska köpa en för liten boot och sen hoppas på att uttöjning eliminerar det faktum att den är för liten.

Är denna gamla modell är begagnad, om jag förstått rätt, bör dom redan vara uttöjda, även om den tidigare användaren har mindre fötter.
Nu kanske jag var lite otydlig igen :) Jag hittade förra årets modell av Moto på utförsäljning hos Stadium, alltså inte begagnade. Dessa var i den storleken jag brukar köra på (43) men den kändes en aning liten. Det jag undrade var om någon som själv kört Moto kände ungefär samma sak och om det blev bättre efter några dagars åkning. Av svaren till döma så kommer jag köpa den senaste modellen av samma boot fast i en storlek större om det inte finns några andra förslag på lika prisvärda boots. Tack för svar!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp