Köpråd

DaSwede

Ny medlem
Köpråd
Hejsan!
Tänkte införskaffa mig en bräda, men är totalt okunnig när det gäller inköpet.

Förutsättningar är dessa;

188 cm lång
45:or i skor
80 Kg

Ska bara friåka - no pipes eller rails

Vad gäller? Längd på bräda, märke, skor, bindningar???
Vore mycket tacksam för hjälp!!

// Leffe

Köpråd
Det verkar vara ett standard pris för Omen, Johan är lite dyrare. Kolla upp om du kan få betala i $ istället det kan du tjäna en slant på nu när dollarn är så låg.

Bägge Burton brädorna som du funderar på har standardbredd, du har ganska stora fötter så du kanske skall kolla på en wide bräda för att slippa alltför mycket toedrag.

Köpråd
Jag är 192cm, 46 cm skor och har en Burton baron 72 som jag är väldigt nöjd med.
Den finns även i 157, 162, och 167 cm.
Jag tror att 67:an skulle passa dig bra den är 26.2 cm i midjan så det borde räcka till dina fötter.
Fast om du inte har åkt så mycket tidigare så kanske den är i dyraste laget, liksom Johan och Omen.
Vill du ha en billigare bred bräda så kolla på Canyon ca 5000 kr eller Bullet ca 3800 kr (också Burton) dom har ungefär lika mått som Baron men har billigare belag/kärna/fiberglass, mm.
Bindningar skulle jag rekomendera Burton freestyle=prisvärda.
Jag vet att det är svårt att få tag i vissa av Burtons bräder nu speciellt dom långa breda, så du bör nog inte vänta för länge.
Fäst dig inte för mycket vid märket utan försökt hitta något som känns bra och inte kostar alltför mycket, för en snowboard har dåligt andrahandsvärde om du skulle tröttna fort.
Skor måste du prova själv eftersom alla fötter är olika.
Lycka till!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp