Köpråd!

magnil

Medlem
Köpråd!
Har precis börjat åka bräda och har tänkt försöka fynda en utrustning under rean. Är 187 cm lång, 85 kg, 42-43 i skor. Räknar med att det blir mest piståkning, förhoppningsvis lite off pist, troligtvis ingen park.

Bräda: Är Burton Clash ett bra val? Övriga förslag?
Boots: Har smala fötter (Salomon pjäxor brukar funka). Vad bör jag titta på för boots?
Bindningar: ???

Tacksam för all hjälp!

Köpråd!
Bräda: Är Burton Clash ett bra val? Övriga förslag?

Nej, Burton Custom

Boots: Har smala fötter (Salomon pjäxor brukar funka). Vad bör jag titta på för boots?

Testa dig fram, är enda sättet att hitta en bra sko.

Bindningar:

Union force eller Flux Titan

Köpråd!
Nej klart du inte behöver dessa grejerna, innan du kommit upp på den nivån att du känner nån skillnad på grymma o lite mindre bra grejer så har du ändå slitit ut din utrustning o måste köpa nytt.

Clashen borde funka fint för dig första och kanske andra året. Skulle dock inte rekomendera några av burtons billiga bindningar dock då jag haft sönder ett par. Satsa på flux, union eller rome på bindningsfronten. Kolla själv upp vilken modell du tror passar dig. Boots är väl det du borde lägga mest pengar på i början. Har hört mycket bra om burton Ruler som ligger ganska lågt i prisnivå. Vans gör även grymma boots. Vad du borde sattsa på är en boot med klassisk snörning o inget hokus pokus med quick lace eller boa eller annan skit för det går bara sönder.

Hoppas du hittar något du blir nöjd med! Peace!

Köpråd!
Skall in och förhoppningsvis handla i morgon. Head Global III var ett annat brädförslag som dök upp. Något att ha?

Senast ändrad:
Köpråd!
Head Global var min första bräda. Inget ont om den, det är en bra bräda, men jag tröttnade väldigt fort och insåg att jag ville ha en mer parkanpassad och bättre bräda. Jag vet inte hur den har utvecklats sen min modell (2006 tror jag). Jag köpte min global i paket från stadium, jag hade enorma problem med att bindningarna skruvade ur sig själva, jag var tvungen att dra åt efter en halvdag i backen. Brädan är lätt och mjuk. Åkte på den 1,5 år. Min polare köpte en clash som första bräda nu är han halvtid i sin andra säsong och mummlar också om att köpa ny mer parkriktad bräda. Om du redan vet att du gillar snowboard satsa på något lite bättre. Speciellt om du redan nu vet om vad du gillar bäst, park/puder/pist.

Tillbaka
Topp