Köpråd

Köpråd
Halloj!

Har rätt taskig koll på cyklar nu för tiden men tänkte ta upp mitt gamla intresse att cykla i skog och mark. Fattas gör dock en cykel.

Har hittat följande som säljs för 7,500kr:
http://www2.blocket.se/view/1398278.htm?l=0

På pappret verkar den bra och till ett bra pris. Om den passar mig avgör jag när jag provcyklar den. Men eftersom jag inte är så insatt är jag undrande kring priset. Är 7,500kr ett bra pris för en sådan cykel ?

Mycket tacksam för svar!

Köpråd
beror ju på va du ska göra! ska du cykla down hill är det inge å ha måste ha heldämpad... men ska man bara cykla till jobbet funkar det... kanske cykla lite i skog å sånt.. men ska du ha det till det funkar den...

Köpråd
Det verkar vara ett bra pris. Denna cykel duger utmärkt till terrängcykling. Heldämpat är onödigt om du inte ska köra hård utförskörning. Framdämparen är väl inte den bästa men duger ändå om det är din första cykel. /A

Köpråd
det är ett bra pris men det finns ju ingen uppgift om årsmodell. ta reda på det, ev kan du pruta lite..

cyklen kommer att duga utmärkt som xc-kämpe, framgaffeln är inte så mycket att hurra för men den kan du ju byta vid behov.

fälgarna..?

Köpråd
Ja före du köper en hoj så ska du då ta å tänka efter vad du verkligen ska ha den till! Ska du bara köra XC så räcker det med en hardtail med en schysst framdämpare. Som andra sagt så är T2 inte en så het dämpare, men den funkar till en början iaf! Det där med att den bara är körd 10 ggr & på asfalt är jag skeptisk till...men man vet aldrig! Kolla vilka fälgar som sitter på & om de är nå vinda! Kolla även kedja & bakkrans hur slitna de ser ut. Det är ju ett rätt schysst pris om alla delar följer med iaf!

/Anders

Tillbaka
Topp