köra utan stavar = coolt?

Stackars barn, stackars barn!
Stavar är till för åkare som kan åka skidor. Med rätt längd på stavarna kan det tillochmed vara attraktivt för det motsatta könet. Testade Jacob Westers gamla stavar och förstår inte vad han finner för nöje i att använda såna stavar. 60cm pinnar som möjligtvis fungerar som någon slags batong där ute i dom värsta parkena, eventuellt att man även kan hänga dom i byxan på afterskin men annars -Nej fyfan!

Långa stavar utger respekt och aggresivitet. Att köra utan stavar är bara omanligt.

Eran kompanjon, Roger

henning2 sa:
jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

tycker själv de ser snyggt ut utan stavar.. det är framtiden.
Jag tycker man får sämmre balans utan stavar !
jag får mycket bättre balans med stavar !

jeppenator sa:
Äntligen nån som förstår! tack Serious för att du kan tänka lite längre än bara i nuet..

Såhär är det! och jag loooovar! jag är nästan 110%säker.. :

Det som vi är inne i jusst nu är bara en så kallad övergångs fas.. alla börjar undra "va? varför åker han utan stavar?" men snart så kommer fler och fler att gå över till den stavfria sidan..

när fler och fler pros börjar köra utan så kommer såklart kidsen att haka på.. även jag själv!
man behöver bara nån som tar de första stegen.. sen kommer stavarna bli mer och mer sällsynta i parkerna..

Nu när man ser Steve Stepp, Tom wallish och även Mr.Jon dra åk utan stavar så inspireras man väl lite själv till å prova hur de känns utan? klart alla här inne har provåkt ett åk utan stavar? om inte annat så kommer ni göra de väldigt snart..

dethär är bara början.. varför ha stavar i en sport som inte kräver det?
Som att ha skor som väger 10 KG när man ska springa 100 meter.. de försvårar ju bara utövandet.. behövs inte alls igentligen.

This Is Just The Beggining Fellas

MVH eran allvetande profet Jäppänator
Jon åkte bara utan stavar för att han hade dom vid ett hopp och ville inte missa ett träningsåk så då sket han i dom det åket..

jeppenator sa:
de är mkt lättare att plocka grabarna, hålla balansen på rails, snurra av rails..

Frågan är: varför ska parkåkarna ha stavar över huvud taget? dom är ju bara ivägen?! kör man hopp så vill man inte ha stavar som komplicerar hoppandet? och då stavar används för att underlätta åkning i pist och puder ser jag ingen somhels regel som säger att man måste ha de då man åker park?

ska du börja köra blades oxå då eller?

Själv tycker jag det kan vara coolt utan stavar på rails ibland. om man har stil. annrs mycekt mycekt snyggare med stavar. det blir lättare att hålla balansen i luften med dom och som jeppenator säger att det blir lättare att ta grabarna är bara skitsnack. det blir samma sak

WilheIm sa:
OlaMelin sa:
gladpack sa:
Nej... Jag tycker bara att hela skiten har spårat ur...
vem vet, jag kanske börjar bli gammal...
Det enda vettiga som sagts i denna tråd. Inte att du blivit gammal utan att allt har spårat ur.

Ni kommer inte komma någonstans med denna diskussion så kan ni inte bara lägga ner? Eller fråga Jacob Wester vad han tycker så får ni se vem som har rätt och fel.
Ola, jag förstår inte riktigt varför du ska blanda in wester i det hela? som om han skulle vara nån kammaråklagare som alltid har rätt? gör en omrösting på nästa fråga ist!

Stavar lr inte? Sen om stavar vinner med 53% mot 47% då behöver inte alla åka med stavar! Alla får åka som dom fucking vill
word ^

Strunt samma om det är inne eller ute.
Man åker bräda eller skidor om man vill,
man åker med eller utan stavar om man vill!

så här gör jag: i parken utan stavar, offpist med.
Det är ju nödvändigt att ha det ifall man är på tur eller ska förflytta sig bort till en bättre linje.

Japaner sa:
jeppenator sa:

ska du börja köra blades oxå då eller?

Själv tycker jag det kan vara coolt utan stavar på rails ibland. om man har stil. annrs mycekt mycekt snyggare med stavar. det blir lättare att hålla balansen i luften med dom och som jeppenator säger att det blir lättare att ta grabarna är bara skitsnack. det blir samma sak
jeppenator har rätt de e sjukt mycket läätare o ta grabar.

men om det blir så lätt att dra grabar på snurrar så blir det ju ingen utmaning!

Senast ändrad:
lullees sa:
erik_lindhe sa:
För att dom vill se ut som snowboardåkare såklaaart!
så sant erik
om vi ville likna snowboard åkarna så kanske vi skulle tejpa ihop våra skidor också eller ?

edit : kör utan stavar för att det är sjukt mycket skönare ! dem är egentligen bara ivägen och är ju bara bra när man stakar till liften eller något.

men portnötarna använder dem ju för att svänga och jibbers svänger inte så mycket på det sättet.

skit på er

mvh kjell

dra en egen stil förfan, ha som du vill , om du har en fet badboll fast klistrad på skallen
och du tycker att du ser bättre ut i den än vanligt vis, så ha det , visst får du ha feta grillz å bandana för käften så kör med det om du känner för det.

det är upp till var och en.

// j R

Snödjup

Tillbaka
Topp