Körkort i Canada

Körkort i Canada
Japp det gör det!

Tänk på att kolla hur lång tid det är innan man måste byta till ett cad-körkort. I Sverige är det t.ex. 6 månader.

Grattis!

Körkort i Canada
Ja, fast det är en god idé att köpa ett Internationellt Körkort, IKK. Om ni är flera personer som ska resa kan det vara värt att en köper. Om man ska köpa bil eller liknande kan de vara kinkiga om man inte har det, även polisen.

Körkort i Canada
Jag hade endast svenskt körkort under min tid jag var i Kanada, vi var även ner till Usa en sväng.

Blev stoppad av polis pga fortkörning. Vet inte om det var pga mitt svenska körkort som jag slapp böter eller om det var någon annan anledning. Han var inte kinkig pga av mitt svenska körkort. Han frågade bara vilken hastighet som gäller när det är 100 i Sverige. :-) Flyt hade jag oavsett.

Det problem vi stötte på när vi skulle teckna försäkring var att på det första försäkringsbolaget så hade de inte så fräscha datorer så de kunde teckna en försäkring när vi hade svenskt körkort. Men det andra fösäkringsbolaget som fanns i staden hade inga som helst problem med att det var svenskt körkort. Och det här är en liten håla som Fernie. Så det ska nog inte vara några problem.

Körkort i Canada
har du bil i sverige kan det vara förmånligt att ta med papper på att du varit skadefri i några år då rätt många procent av försäkringspriset kan kapas.

// jonas

Tillbaka
Topp