Kramp

• Trådstartare Trådstartare Jennerfors
  • Start datum Start datum
J

Jennerfors

Guest
Kramp
Hejsan.

Nu har jag äntligen fått tag på ett par bra boots som jag gillar och tycker sitter bra. Men har ett problem. Jag får kramp i hålfoten efter ett tag, har alltid fått det oavsett vilka boots/pjäxor det är. Det brukar gå över efter ett tag men ja tycker det är jobbigt ändå.

Läste i en gammal tråd att det kunde hjälpa att ta ut sulorna och sagt och gjort. Det funka mycket bättre kramar inte det minsta nu. Men jag förlorar en del i häl greppet, vilket jag inte vill göra.

Vet att man kan formgjuta sulor. Men så som det ser ut iår så blir det nog bara 1 vecka och några dagar möjligt viss. Så känns lite onödigt att lägga ut de pengarna då. Så undrar om det finns andra sulor att få tag på som skulle passa min fot bättre ??
Hur vet jag vilken typ av sula jag ska ha ?? En som är mer uppbyggd i hålfoten eller mindre ???

Har ett par Burton Ruler.

//Mvh Jennerfors.

Kramp
Testa Superfeet, inte gjutna men med en hel del av det du söker. Har kört med dom i många år och aldrig funderat på dåligt hälgrepp och kramp. Är lite billigare än gjutna sulor.

Kramp
Jag har samma problem, fast med mina skidpjäxor, har varit hos en bootfitter typ 5 gånger och ska dit igen snart. Mitt problem är att jag är otroligt plattfotad. Vilket gör att jag faller in/ner vid hålfoten. När vi försökte stöjda det med sula fick jag kramp. I mitt fall är det för att min hålfot är så känslig, det blir tryck på senfästet som sitter i hålfoten. och då krampar hela foten.

Det är ju mitt problem, beror på hur din fot och så ser ut med..

Kramp
Claar sa:
Jag har samma problem, fast med mina skidpjäxor, har varit hos en bootfitter typ 5 gånger och ska dit igen snart. Mitt problem är att jag är otroligt plattfotad. Vilket gör att jag faller in/ner vid hålfoten. När vi försökte stöjda det med sula fick jag kramp. I mitt fall är det för att min hålfot är så känslig, det blir tryck på senfästet som sitter i hålfoten. och då krampar hela foten.

Det är ju mitt problem, beror på hur din fot och så ser ut med..
Joo så har jag med haft det. När jag åkte skiidor för 5-6 årsedan så krampa det också och har alltid gjort det.

Men det brukar gå över efter ett tag när man har vant sig lite. Dock så tänkte ja se ifall det fanns något bättre sätt att lösa det på :P

Kramp
formgjut sulor, 750 spänn som varar i många år, du lär slita ut dina boots innan sulorna ger sig och bättre stöd för fötterna kan du inte få, onödigt att lägga ut lite mindre pengar och få en mycket mindre anpassad sula.

Kramp
testa att knäppa upp bootsen/pjuxen när det börjar krampa i ca 5-10 min sen knäpper du igen så går det över. så var det iaf för mig du kan ju alltid testa..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp