Kreativa/roliga Backyard Features?

• Trådstartare Trådstartare user133436
  • Start datum Start datum
U

user133436

Guest
Tjenare Freeride. Jag försöker klura ut några roliga features till min backyard. Dock går det rätt så dåligt, Så ni kan väl hjälpa till lite? "setupen" består av: En UpBox och En vinklad tunna

Farten är hyfsad (7 m högt inrun) och utrymmet för bygge är stort. Det jag tänkt på är:
quarterpipe
Wallride
Paltå med Downrail av
DFD
Battleship

Kom med förslag! :D

Mvh/ Johan

Har byggt ett par år hemma och det jag tycker är roligast att köra på är en spine. Bara du har en stock, pvc-rör eller något annat som coping :)
namnlswci.png

Senast ändrad:
Tacksam om ni kunde ladda upp någon bild eller ge förslag på eran eller tips på avåknings ramp...? dvs det ni får fart ifrån, har tänkt truckpallar men ger det tillräckligt med fart? (orkar inte bygga någon stor ful "ramp")

korren sa:
Tacksam om ni kunde ladda upp någon bild eller ge förslag på eran eller tips på avåknings ramp...? dvs det ni får fart ifrån, har tänkt truckpallar men ger det tillräckligt med fart? (orkar inte bygga någon stor ful "ramp")
Vi ber traktorförarna skotta upp en hög :)

korren sa:
förra året körde vi med typ 9 lastpallar och en skiva som backe, med lite stöd under, samt en trappa av snö.
men snötrappor är inte så bra, men det är också segt att ta av skidorna och klättra upp hela tiden om man kör utan trappa, så nu skottade vi bara ihop en hög, la en lastpall på toppen och gjorde en trappa av de andra. max 1-1.2 m hög men det räcker till en 40 cm hög, 3.8 m lång rail iaf

Har byggt en egen replift av en motor på 0,75 kW. Satte en remskiva på axeln och sedan fäste jag motorn på ett järnrör som jag kan slå ner i marken. Runt remskivan har jag lakt två ihopflätatde båttampar och i "dalstationen" sitter det en remskiva på ytligare en stolpe. Den går ganska fort och orkar dra två pers samtidigt utan problem.

Problemet är bara att jag inte har någon backe att sätta min fina replift i! :(

Tillbaka
Topp