Kröning av kungen, tack!

Skidpryot

Ny medlem
Kröning av kungen, tack!
Vill bara slå mig själv lite på bröstet...egotrippa lite...skryta...och stoltzera!

Lyckades skriva ett inlägg tidigt imorse (lördag 17/5 ca kl 00.02) som blev borttaget ögona bums. Detta till trots att jag höll mig till forums reglerna.

...jaja...jag va lite full OK! men jag trodde inte tangentbordsfylla var straffbart...men men...

...sju svar på mindre än en timme, så tidigt på morgonen stor prestation, grandios prestation, ett konstverk till inlägg!!! (jag är väldigt blygsam) Ett av svaren var mitt eget...javisst, man var ju tvungen att sätta en högre nivå liksom...

Är jag först med denna hjälteprestation utöver det vanliga? kan jag ta åt mig äran...det skulle stärka mitt sargade självförtroende...

Nu vill jag ha eder hyllnigar till min offervilja och hjälteinsats...bre på bara...spara inte på smöret...

Tackar å det ödmjukaste på förhand...

/skidpryot - tar alltid ut segern på förhand

Kröning av kungen, tack!
Inlägget stack under sitt korta liv ut som ett alternativ till vardagen, en undergroundrörelse, en frustande tjur i väntan på upplopp. Det fullkomligt skimrade av briljant insikt och djupsinnig analys.

Under några darrande timmar höll Åres styre krismöte för att se om något kunde räddas undan den framvälvande lynchmobben. Som en sista utväg, strax innan den totala kollapsen, kontaktades Johan, drivkraften bakom skidsidan freeride.nu. Enligt ett envist rykte var det nämligen där, mitt bland småjibbarnas oskyldiga diskuterande, som ett inlägg med sällan skådad frenesi trumpetade ut åsikter som ingen tidigare vågat uttrycka i skrift. Det var naturligtvis Skidpryot som ånyo inmudigat ansenliga mängder av vetedestillat och som stärkt av dryckenskapen ställde sig själv som härförare för det begynnande upproret.
Johan fick se sig själv motsträvigt och under påverkan av visst våld ge vika för Åres utsände. Genom att för evigt radera det nu redan legendariska inlägget kunde flodvågen hejdas i ett relativt tidigt skede. Med darr på rösten uttalar jag en försiktig undran över vad som hänt om Skidpryot fått fortsätta sitt korståg. Åre som ort hade naturligtvis slutat existera, det är med klarhet fastslaget, men vad mera? Hade hela Stjärnan med följe fått packa ihop sin verksamhet i Svea Rike och skamset fått dra sig tillbaka till sin stenborg i Hemsedalstrakten? Vilka scener som hade målats upp kan bara med sanning förutses av en spekulerande dåre påverkad av kraftiga stimulantia.

Kanske var det likväl ödet som avkunnande sin dom och ledde Skidpryots inlägg rakt in på martyrens dödliga stig.

Inlägg of the year - rest in peace.

/Removed invisible lines:
"Eller så var det bara ett i raden onödiga inlägg som togs bort. Nu blev jag så där osäker igen. "

Kröning av kungen, tack!
Jag tycker det var dålig stil att inlägget togs bort eftersom det skapade en debatt om vilka höga liftkortspriser det faktiskt är. Men nu vill väl ni alla rika tysta ner oss som vill ha bort maktmonopolets härskare över liftarna i sverige, nämligen skistar...

Kröning av kungen, tack!
Skistar tjatar jämt om att ta bort liftkortssmomsen. Visst vore det bra att momsen försvann, men för att vara trovärdiga kan dom inte höja liftkortspriset skyhögt över konsumentprisindex år efter år

Kröning av kungen, tack!
Tror du VERKLIGEN att Åre koncernen var SÅ kraftigt skakad...säkert...har lite svårt att svälja ironi, om så är fallet...att de hade ett lavinartat tryck på forums innehavaren...i jesu namn alltså...vilka maffiosos (jibberzzz and kidzzz, maffiosos=thugs)...tänk...tänk om...tänk om dom hittar stackars MIG!!!

Nu ligger jag rackarns pyrt till (jibberzzz and kidzzz, rackarns pyrt till=I´am fucked)!!!

Tillåt mig dock citera...hrmm...(läs följande med högtidlig stämma)..."inlägg of the year - rest in peace"...tack MarkusO, only a true artist knows the art...tack för att du kan skilja på konst och...ja...andra saker...

Det som sedan skrivs MarkusO, är en ren provokation (jibberzzz and kidzzz, provokation=he´s beating the livin´crap out of skidpryot, your idol in life)...och vi vet ju alla, att det är exakt sånt som gör att det spårar ur...ett tips...ta bort, or ELSE!!!

/skidpryot - på landsflykt någonstans på den polska prärien...hunted by tha bad azzz killah mob thugzzz of SKISTAR!!!

Kröning av kungen, tack!
Will I survive the manhunt...only god knows...but I put my trust in my heart, stars and strippes, ravioli saved my ass in chamonix, and it will save me again...I have no fear...I walk amongst the rightous...I put my life on the line every singel day...minute...second...I beg of you, your biggest compassion...you may not see the truth right now...but the dark cloudy skies of corruption will blow away...and peace will come...even if it means the death of this humble superhero...(snyft!!!)

/skidpryot - god bless America, and George Bush...

Kröning av kungen, tack!
Ok. Prao wins and walks away proud.

Osäkerhet som föranledde Provokativa rader (utsmyckat med versal för att utrycka dess dignitet, own anm) har utraderats till grus och inget. Därav kan, efter visst enkelriktat samråd med ovanstående nämnda prao, raderna strykas.

Kröning av kungen, tack!
och hur dyra är liftortspriserna i Åre jämnfört med utomlands... internationellt sett så är åre grymt billigt med den standarden som systemet erbjuder.

Kröning av kungen, tack!
Att liftkortspriser upplevs som höga utomlands har enbart med den svaga kronan att göra, inte att Åre har humana liftkortspriser :)

Kröning av kungen, tack!
MarkusO känns tryggt att det fortfarande finns människor på detta forum som tar ansvar för sina inlägg. Att skriva med osynlighets penna och visa mig sådan respekt (for tha kidzzz, respekt=reeeespect), tack makkan...känns som om vi har vuxit samman på nåt sätt liksom...lite pirr i magen...

...nu kan ju bara superhjälter med röntgensyn läsa vad som står...perfekt...det är ju precis det jag är...superhjälte alltså...

/skidpryot - den enda superhjälten på skidor...stålis är en fjolla, han åker nämligen teli...

Kröning av kungen, tack!
YEEEEEEEEEEEEESSSS!!!!....MERA...MERA...MERA...I LOVE THIS, HÅRDROOOOOOOOOOCK!!!!!

10 80 kommer från Lidingö och skit...det är den där ön, som har VILDA stutsmattor...eller var det studsmattor??? Exakt hur mycket skit har dom på Lidingö...man bara undrar...alltså...YO...liksom ba´??? Är det verkligen så man jiddrar på tha bad azz gangsta´ Lidingö???
http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8895

Farligkorven är faktiskt en falukorv som förmodligen åker fjortislagg (for kidzzz and jibberzzz, fjortislagg=twintips) och har säkert (J)jonet Olsson som idol...kommer med all säkerhet att växa upp till en riktig BITCH!!! Bitch betyder för oss som inte pratar hips hops språk, gammal elak tant...

Kan man uttala glisseur rätt, så rimmar det faktiskt på bö...!!! Han som rimmar på bö... åker telizzar och är väldigt väldigt trött...stackars lilla trötta...jätte trötta...glisseur...hälsnigar Bengt...

/skidpryot - heter inte Bengt (för att Bengt är ett bö... namn), skidpryot spinner på berget och åker ballast...

Kröning av kungen, tack!
Kom igen...kom igen för fan...kan man få en pungspark eller...såna här inlägg brukade betyda WAR!!!...in the old days that is...

FUCK PEACE!!!

/skidpryot - and god save the Marine corps, and again, George Bush...

Ahhh just det, dåligt det där med dyra liftkort i Åre...???

Kröning av kungen, tack!
Skidpryot>>
Om vi ska ta lite språkskola så vi får ta och reda ut begreppen här, jag kopplar inte riktigt dina rim. Glisseur är alltså ett franskt ord och ska då uttalas som ett sådant. Med lite fuskfonetisk skrift skulle det då uttalas [glissö:r] med ett lite skorrande r på slutet. Comprend? Oui? Bon, allons.

Då går vi vidare till nästa steg i associationsskolan. eftersom detta ord slutar som vi kom fram till ovan med [ö:r] så borde rimligtvis även det rimmande ordet sluta med samma stavelse, eller hur? Om vi nu följer traditionell rimpraxis vilket jag antar att vi gör, eller i alla fall de flesta av oss gör det. Du har mycket riktigt börjat din lilla rimgåta med bokstäverna bö. Då borde det enligt vår tes här ovan läggas till stavelsen ör efter, vilket alltså ger oss något som låter som [bö:r], som i sin tur rimmar ganska bra på [glissö:r]. Eftersom jag inte hittar ett motsvarande ord i svenska språket antar jag att vi får söka oss vidare till det franska istället. Enligt mitt franska lexikon har vi däremot ordet beur [bö:r] som betyder: "ung arab av andra generationen, född i Frankrike". Eftersom jag har ganska hyggliga bevis på att jag inte är född i Frankrike av arabiska föräldrar känns ditt rim något krystat. En rad längre ner i samma lexikon hittar vi däremot ordet beurre (smör) som även det uttalas [bö:r]. Nu har jag ju inte den tvivelaktiga lyckan att vara på din humoristiska våglängd så jag kopplar inte riktigt det heller. Visst, jag hade en smörklick på mackan i morse men vad det skulle ha med min eventuella telisåkning att göra känns även det lite krystat. Smöråkning kanske? Låter trevligt, en sysselsättning så bra som någon på berget i vårsolen.

Men snälla pryot, kan du inte bara delge en del av din unika förmåga? Kan du inte bara lätta lite på gardinen och släppa in en strimma ljus så vi, den oupllysta omvärlden, får en (om än så liten) glimt av din genuina humorådra? Vi bara måste få veta vad som driver människan och författaren bakom denna pseudonym. Vem vet, vi kanske rent av går miste om en nutida Strindberg, fast i humorns tecken?

Kröning av kungen, tack!
Jag måste nog säga att du har fullständigt rätt Glisseur...och då skulle man kunna säga att jag har fullständigt fel...

...men (såklart...)...till skillnad från våra sk "kända" friåknings legender (ett gäng fjolls), som följer trender och regler, är jag en hjälte som skapar nya regler...och trender...där hör ni kidzzz...det är alltså JAG som skapar trenderna...(vill poängtera att mössvirkning var dock absolut INTE mitt påhitt!!! Att virka är för kärringar, och inte för superskidåkare...basta!!!)

Tillbaka till Glisseur...jag är svensk...uttalar ord på ett svenskt sätt...då så...där har vi första språkregeln...jag uttalar således namnet vi talar om så här...hrmm...glissör , utan det skorrande r:et, utan som ett vanligt svenskt r. Om man då säger detta i snabb följd...en ny rimm regel...men...glissör bö...och avslutar det påbörjade ordet bö, inte med r som ovan nämda telizzzåkare hävdar att man bör, utan med g. Det rimmar faktiskt, med lite fantasi. Fantasi är för övrigt ett mycket underskattat ord.

Logik är för övrigt ett mycket överskattat ord. Det finns t.ex ingen logik i min superkörnig på berget. Jag använder ord som artist. lekfull, fantasiskapande och hjälteprestation, för att beskriva min egen skidåkning på berget...banbrytande regel krossare och regelskapare...ingen logik alls...som ni märker...

Glisseur, dock finns det en fantasifull ologisk regel om förolämpningar...en förolämpning är endast en förolämpning...och ska således ses som "endast en förolämpning"...ålltså väldigt lättsamt och tas på minsta möjliga allvar (eller inget allvar alls...)

...men eftersom jag förstår att språkregler är svåra (i synerhet de nya)...ber jag, om du tagit illa vid dig, om din ödmjuka förlåtelse. självklart är min vilja att alla ska trivas och må bra...tom telizzzarna...bara att de åker telizzzar är ju rätt roligt...och skänker oss andra glädjande skratt!

Glisseur jag är verkligen ledsen...

/skidpryot - fegisen...superhjälten???

Kröning av kungen, tack!
Var tvungen att ändra lite grand...hade nämligen stavat glisseure, med ett e på slutet...som ni ser...när det ska vara maskulinum glisseur...glisseure (med e på slutet, femininum) skulle syfta på att Glisseur skulle vara kvinna, enligt det franska språket...vilket skulle kunna vara en ytterliggare förolämpning...och leda till ytterliggare pinsamheter för diverse "superheroes"

/skidpryot - den ödmjuke och vackra

Kröning av kungen, tack!
Tja, vad säger man? Weltklasse? Vilse i pannkakan? Pulesveis? Hyvää päivä? För en gångs skull skriver du någonting vettigt, nämligen att du har fullständigt fel. Fel, fel, fel - som den gode Brasse sade en gång i tiden i ett program som du uppenbarligen missade.

Så det är alltså du som skapar alla trender med ditt banbrytande regelkrossande och avsaknad av logik. Till slut har mänskligheten funnit mannen bakom alla de "trender" som fullkomligen gödslats över vår branta värld. Jag har alltid undrat vem som fick den ypperliga idén att ta en fatski, montera två bindningar efter varandra, kasta stavarna och presto! Skwalen var född! Thank you, God! Som vi hade längtat, äntligen var våra enträgna försök att uppnå den perfekta svängen endast minnen blott. Eller varför inte den gången du tog med dina gamla miniskidor till backen, böjde upp bakändarna och vips! Snowblades, AKA Skiboards, AKA Funcarvers, AKA Skitdumt hade sett dagens ljus. Så det var alltså dig vi såg ge dig av i snöstormen och brytskaren på ett par dyliga tingestar, huvudet krönt med en orange clownperuk och en cigg i mungipan. Du verkade ha så innerligt kul att inte ens dina jeans var torra efter åket. Ljuvligt. Ordet imponerad räcker liksom inte till för att beskriva vad jag känner inför denna totala uppvisning av ren och skär klass. Och det var alltså du som fick den briljanta idén att såga sönder din gamla Hooger Booger bräda, sätta en länk emellan delarna och simsalabim! du hade trollat fram en Snakeboard. Troligen det allra minst effektiva sättet att ta sig mellan punkt F och punkt G på ett berg som någonsin skådats.

Men säg mig, var får du all inspiration ifrån? Antar att du spenderat en väldans massa kvällar i din ensamhet på pojkrummet med dina gamla nummer av Oppfinnar-Jocke. Väggarna prydda med bilder på dina idoler Staffan och Bengt. Ah, inte undra på att skidvärlden sedan fick ta del av din obändiga fantasi. Vilken fingerspitzgefühl, inte ens Janne Boklöv förmår komma upp i dina skidinnovativa höjder. Och nu har som bekant turen kommit till det språkliga planet. Både vårt kära modersmål och kulturimperialismens franska får sig en rejäl omgång av ditt lingvistiska trollspö. Det kanske rentav är bäst att varsko Horace ögonaböj? Jag menar, här har vi ju en själ som mer än väl skulle platsa bland de vältaliga och lärda aderton. Det står ju redan ett par stolar där och samlar damm, vad vore väl bättre än att en av dem skulle fyllas upp med all den språkliga kraft som finns dold bakom pseudonymen språk-, förlåt skidpryot. Med lite hjälp från de lärde skulle nog din redan unika, men idagsläget något kantiga, debatt- och associationsteknik kunna slipas till en smula och kanske till och med bli förståelig.

Kröning av kungen, tack!
Kan väl säga så här GlisseurE (hoppsan ett stort feting E)...nästa års stora trend kommer vara telemarksknackning...(tror de flesta fattar vad detta innebär)...så att försäljningen av spadar i härdat aluminium kommer att öka lavinartat...

...om jag ser någon spraya puder ordentligt på berget iförd skinpaj, jeans, pannband, en schysst mustache under snoken med en cigg i truten, kan han få åka sjärtlapp om han vill...I don´t care...han är en självklar mastodonthjälte!!!

Vad folk tycker om min språkbegåvning...tja...vad ska man säga...hyser ett naturligt förakt mot akademiska studier på alla plan, så den är ju helt klart hemsnickrad, ologisk, men helt klart hållbar ur ologisk synpunkt...fantasifull är min egen beskrivning.

Föraktet mot akademiska trams studier grundar sig i denna regeln - om man studerar mycket blir det väldigt lite, eller ingen skidåkning alls. Om man inte studerar, kan man åka skidor när man vill!

Dessutom så har jag märkt att många akademiker sysslar med telemarksåkning, dubbel olycka alltså...dubbelt förakt...

För ett antal år sedan blev jag hånad av en jänkare pga att jag hade ett par FETINGLAGG. Jänkaren åkte telizzzar vill jag påpeka. Han hävdade att mina överdimensionerade skidor var för gamla gubbar som inte kunde åka skidor, och inte för en yngling av min kapacitet. Jag svarade honom då att vill du ta bort känslan i din åkning, åk telizzzar. Vill du multiplicera skidåkningens känsla med oändligheten, åk alpina fat BOYZZZ!!! Det sa jag då, och det säger jag nu...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen...snowbläjds...telizzzar...förväxta snowbläjds (även kallade fjortislagg eller twintips)...snoijbord...same shit diffrent name...det finns bara ett sätt att nyttja berget på, alpina FETINGLAGG!!! trendsättare eller inte...mysig clown eller elak gore-tex nazist...

/skidpryot - äger en härdad aluminium spade, och en kraftig högerswing...är inte akademiskt utbildad...om nån missade det...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp