Kul i ankarliften ?

Pirat

Ny medlem
Kul i ankarliften ?
Tjenna grabbar och damer !

Har kommit på att ankarliften oftast är sjukttråkig att åka, så jag tänkte på det . Finns det inget roligare att fördriva tiden med?
Skriv om du har något förslag på roliga saker man kan göra i liften.

Jag vet, onödig tråd. Men det stör mig...

Kul i ankarliften ?
jag brukar vända i liften och åka baklänges... fast de e knappen... har inte testat ankaret.
Och jag förstår vad ni tror att de gör ont, men det brukar gå smärtfritt

Kul i ankarliften ?
när man åker snowboard så ser det ut som att ankaret är ens snopp :> hihi
det tycker jag e kul =))))

Kul i ankarliften ?
martindahmartin sa:
Där har du den ultimata lösningen..

I liften pratar man!
Om nästa åk, om sina nya skidor, om sina gamla skidor, om liftvakten, om vilket djur som vore det optimala att använda som lift, om kommande afterski, om årets bästa skidfilm, om hon i vot jacka, om att man ska göra nästa säsong i Japan, om "färjan Håkan", om barca, om ....

Detta oavsett om man känner sin liftgranne eller inte!! :)

Senast ändrad:
Kul i ankarliften ?
bra svar pojkar ! dock är prata ofta rätt tråkigt. det kan man göra när man käkar eller nåogt. fler förslag, vi måst göra liften rolig !

Kul i ankarliften ?
Pirat sa:
bra svar pojkar ! dock är prata ofta rätt tråkigt. det kan man göra när man käkar eller nåogt. fler förslag, vi måst göra liften rolig !
Tråkigt?
Då föreslår jag att att du byter umgängeskrets, alternativt går en kurs i socialtumgänge.. :P

Kul i ankarliften ?
Hogizz sa:
En Kendama kanske hade varit nåt? Funkar nog bättre i sittlif dock.
Jag skulle själv inte tycka det vore lättare att sitta än att stå.
Skulle föredra det i ankarlift bra förslag dock kanske lite svårt med vantar på men det kommer funka helt klart (:

Kul i ankarliften ?
hitta på egna "tricks"
slå en drill
kasta snöbollar på de framför/bakom/i backen/bredvid dig?
sjunga högt
åka på en skida/bindning
köra ut på kanterna/sick-sacka
leta efter hopp
tävla me dina kompisar bakom/framför vem som kommer längst ut/närmast skogen

Kul i ankarliften ?
Filma backarna brevid i hopp om att få med någon riktig kalasvurpa!
I våras filmade jag en pojke i liften som ramlade och fastnade i ankaret. Han liksom släpades på magen halva vägen upp :D Men tyvärr har jag slarvat bort filmen :(

Annars kan man prata, leka "blunda-hela-vägen-upp-leken" eller dagdrömma.
Vissa hjälmar har inbyggda hörlurar, så musik/radio?

Kul i ankarliften ?
nynna nån random låt med rolig melodi ingen känner till, typ roflmao, eller benny hill ^^
om han/hon bakom dig åker ensam, släpp din egen lift, och switch ner och ställ dig i hans/hennes lift ^^ lite flashigt om de är en snygg tjej ju xD

Kul i ankarliften ?
Foxxi sa:
nynna nån random låt med rolig melodi ingen känner till, typ roflmao, eller benny hill ^^
om han/hon bakom dig åker ensam, släpp din egen lift, och switch ner och ställ dig i hans/hennes lift ^^ lite flashigt om de är en snygg tjej ju xD
testade de me min brorsa.... liften gick tyvärr av när han skulle hoppa på min å den ryckte till för att dra oss upp......

Kul i ankarliften ?
Om du är snowboardåkare och du åker med en skidåkare kan du sparka till dennes pjäxa så att bindningen löser ut =)
Kan även flippa upp spännena på pjäxorna med din egen fot om du inte känner dig fullt så elak.

Att göra en fuldans medans man åker och se efter om dom bakom reagerar är ju annars kul :P

Kul i ankarliften ?
Helldude sa:
Om du är snowboardåkare och du åker med en skidåkare kan du sparka till dennes pjäxa så att bindningen löser ut =)
Kan även flippa upp spännena på pjäxorna med din egen fot om du inte känner dig fullt så elak.
haha, jag brukar spänna upp spännena på pjäxorna av misstag.. och ibland brukar jag stampa på den där grejen på skidorna som löser ut dem ;)

Kul i ankarliften ?
När jag var typ 12 år så fanns det en kul grej att göra i ankarliften. Man sparkade till polarns pjuck så att bindningen löste ut och han fick åka på en skida upp. Om polarn inte hann före förstås, då fick man själv åka på en skida.
Fångremmen gjorde att skidorna ändå hängde med upp.

Kul i ankarliften ?
kasta upp staven i luften så den gör en fruppel backflip och hoppas att den landar stående i snön så du kan ta den höhöhöhö....

Senast ändrad:
Kul i ankarliften ?
LIFTLEK:

sätt stavens handtag mot magen alternativt pungen. försök sedan sätta trugan i snön. försök typ få stavspetsen att nudda snön utan att den hugger fast.

skitkul.........not

Kul i ankarliften ?
LIFTLEK: (funkar bäst i sittlift)

Skrik till de som åker under/förbi " DU TAPPA NÅTT"

de stannar som en idiot å frågar " ÖÖÖÖÖH VAD?"

du svarar "FAAAARTEN" å steker vidare

Kul i ankarliften ?
Av: jooose [Online] | Idag 17:05 Citera
LIFTLEK: (funkar bäst i sittlift)

Skrik till de som åker under/förbi " DU TAPPA NÅTT"

de stannar som en idiot å frågar " ÖÖÖÖÖH VAD?"

du svarar "FAAAARTEN" å steker vidare

eller så skriker man "KOLLA EN RING!!". Någon stannar och kollar...

"EN LURING!!!" muauhahahah ;P

Kul i ankarliften ?
Jag har filmat lite från ankarliften. Ni kan kolla videorna från min profil. (vet inte hur man lägger upp på forumet)

Det är bara 2 filmer om folk som ramlat/ramlar. Inga jättebra filmer och inga direkt jätteroliga vurpor men dem va roliga att filma. :)

Tillbaka
Topp