Kul tidsfördriv....

• Trådstartare Trådstartare Rasmus-L
  • Start datum Start datum
R

Rasmus-L

Guest
Kul tidsfördriv....
Ännu ett inlägg om udda företeelser i liften...
En lustig grej som jag brukar sysselsätta mig med vid en lång liftfärd är alliterationer. Otroligt underhållande och
egobyggande att se hur länga man kan överleva på att börja alla ord med samma bokstav... Här följer ett litet
exempel på bokstaven; P
Polaren Per pallar påtagligt pråliga päron på poserande Pernillas prydligt påkostade planterade plantage, påstår
pantade polisiiära polismannen Peter porerande positivt på paviljongens påpassligt podieplacerade pelare.... Och
så vidare

Kul tidsfördriv....
Gör du detta för dig själv, eller är det något som kan göras med flera andra... Man verkar ju bli bra på svenska iallafall!

Kul tidsfördriv....
Jag och mina kamrater körde ett helt A4 idag, det underlättar ju fler man är....

Kul tidsfördriv....
Jo den är skön, men det brukar alltid bli en bokstav som uppkommer mer än andra (många band slutar ju på s)

Kul tidsfördriv....
Om man förmodan skulle få åka utan vänner i en lift kan man alltid fördröja sin tid med att försöka slå i nosarna mot varandra och sedan tailarna i hyffsat snabb takt. Låter lättare än vad det är. Har fixat 25set i rad. Ett set = nos och tail.

Kul tidsfördriv....
Har du sett på galenskaparna eller? Dom har en lång berättelse som heter bara b:en.....eller nåt! Orden börjar bara på b, den e kung!

Kul tidsfördriv....
Bakom brödbutiken bodde Baskerbosses båda bröder, bröderna Basker. Brödernas båda brädade beundrarinnor brukade besviket begagna brödbutikens bullar. Bullarna bakade Baskerbosses bas, Bagarbasse. Baskerbosse bodde bredvid brödbutikens blå byggnad. Baskerbosses bröders brädade beundrarinnor bodde båda bortom bergen, besynnerligt billigt bredvid Biffbertils bastanta baconbod.

Byxbeklädd blott baktill beslöt Baskerbosse besöka Biffbertils baconbod. Bilen brummade bort bredvid belgiska bananbolagets blå byggnad. Bort bortom B-lagets bisarra basarer, bort bortom brottarnas bökiga bryggor. Betongen brusade bredvid bilen. Behärskat bromsade Baskerbosse bakom bankbudets beigea buss. Bankbudet betraktade Baskerbosse blygt. Baskerbosse besvarade Bankbudets blick. Bakom balkongbrokaden beskådade båda beundrarinnorna besöket. Baskerbosse bar buttert bort bilen bakom Biffbertils baconbod.

Bland bilvraken bakom baconboden brukade Biffbertil bygga billiga bidéer. Braket blev bedövande, "Bänd bort Bentleyn, bänd bort Bentleyn", brölade Baskerbosse besatt. Bankbudet bajsade baken brun. Båda beundrarinnorna bantade bort brösten. Bagarbasse bakade bredare bullar. Baskerbosse brottade bort bilvraken, böjde bak bidéerna, bankade Biffbertils brevlåda bucklig, bromsade bestört. Beskedet blottades bakom brevlådan: Biffbertil bortrest. Bankbudet blev buddhist.

Båda beundrarinnorna började betala besynnerliga bankgiroblanketter beträffande betal-TV:s bredare basutbud. Baskerbosses beklagliga belägenhet bekymrade blott bredvidboende Becks bortskämda, bleka boxer.

/martin nordstrand..... haha, närå CLAES ERIKSSON är Kungen!

Kul tidsfördriv....
Det klart bästa tidsfördrivet i liften är ju att sjunga. Det funkar alltid, det är bara att ta nån gammal schlagerdänga som alla kan och klämma i så berget skakar... Ju fler man är som klämmer i, desto bättre!

Kul tidsfördriv....
Jag brukar också föreslå att man leker leken "Häxa", ännu en ordlek där man inte får avsluta ett ord, men ska säga en bokstav var, som kan sluta i ett ord.
T.ex.
Jon säger B
Henke säger A
Robban säger N
säger Jon nu A så blir ordet BANA och han är en häxjävel, alltså måste han komma på en annan bokstav (men som ska mynna i ett ord).

Gud vad vi kommer bli duktiga när vi åker skidor.

Northbeach

Kul tidsfördriv....
Jag och min brokiga skara har under liftresan fördrivit våran tid med att dricka ur pluntan & sjunga

Klappa takten alla bagarbarn,
Bullfest, bullfest hela da´n.
Vetemjöl från livets grottekvarn,
Vi är alla glada bagarbarn,
Slå på stort det har vi alltid gjort,
så det är bullfest, bullfest hela da´n.
Hej, goddagspiltar vi ska ha det bra.
Svensken på sofflock gnolar go´och gla´, ja:

Klappa takten under vilda stön,
Knåda degen, det blir wienerbrö´n,
Lyckans tårta lyser giftigt grön,
Slå på stort det har vi alltid gjort.
så det är bullfest, bullfest hela da´n.

Sofflocken locka pocka och dra.
Magra och tjocka, vi ska ha det bra, ja:

Klappa takten alla bagarbarn, . . . .

Den är ball! & så håller man blodcirkulationen uppe, så att inga muskler eller leder stelnar till, jättepraktiskt.
Sen är det iof för sig lite risky med pluntan, men man tappar spärren & vågar betydligt mer än annars.

Kul tidsfördriv....
Jag har en till lite kul, som jag lärde mig i Österrike förra året. En norsk, men det är ballare att sjunga på norska. Istället för fader abraham, den har man masat på i alla år.

"Hej, mit navn er Joe, jeg har en kone fire børn og jeg arbejder på en knappefabrik.

En dag kom chefen hen til mig og sagde, du Joe, har du travlt, jeg svarede nej!

Så drej då på denne knap med din højre hånd"

Och så ska man sen göra det med vänster hand osv. Nu finns det en massa tips på tidsfördriv här. Folk lär juh inte sitta sysslolösa i liften längre.

Tillbaka
Topp