Kunnde Blivit Katastrof!

deblanche

Ny medlem
Kunnde Blivit Katastrof!
Hörde igår på nyheterna att det hade varit någon som släppt ankarliften i granberget så att den hade fastnat runt en sån dära liftstolpe, földerna av det blev att flera liftar började gunga rejält och tillslut så släppte vajern från rullarna och träffade en äldre människa i huvudet och 2 yngre killar blev lindrigt skadade.

den äldre kvinnan ligger nu på sjukhuset och vårdas, får hoppas att hon överlever.

Så tänk på att INTE släppa ankarliften INNAN LIFTSTOLPARNA, eller det bästa är att man släpper när man har kommit hela vägen upp, för olyckan skedde när en person släppte liften och gick av ungefär halvvägs upp i liftbacken, så därav fasnade bygeln i en stolpe..

TÄNK EFTER FÖRE!!!

Peace... tack för mig.

Kunnde Blivit Katastrof!
hände nått linknande i branäs förra helgen, kommer upp med kabin banan och att ovansjöliften (vajern) ligger på marker vet inte vad som hände mera där.

Kunnde Blivit Katastrof!
Hahha Granberget är min hemma backe...Jag vet vem det va som släppte den han är helt dum i huvudet hahahaha.min kompis känner hon som ligger på sjukhus

Kunnde Blivit Katastrof!
korkat att släppa bygeln innan stolpen... det ligger väl i bakhuvudet på alla skidåkare att man inte gör det. gör man det ändå tyder det antagligen på dålig rumsuppfattning, eller?
och sen är det väl ytterliggare en anledning till att ha hjälm... nu vet jag inte om någon fick vajern i skallen, men tänk om. det gör nog ganska ont det med

Kunnde Blivit Katastrof!
ekdahl sa:
det är ju vardag i uhamn, alla har typ blivit träffade av en bygel någon gång. ghettoplace...
men nu var det inte bygeln som dom blev träffade utav, utan den dära vajern som håller fast alla byglar som trillade rakt ner med en enorm kraft!

Kunnde Blivit Katastrof!
kvinnan hade hjälm på huvudet, likaså dom 2 killarna som skadades lindrigt.

tänk om dom inte haft det! :O

killen / tjejen som gjorde det lär ju haft ganka dåligt samnvete efter den händelsen isåfall!!

Eller så är han en wannabee cool kille som bara skulle börja skryta om sånt eller så, vet inte ålder eller så. men gissar på runt 13 - 15 år gammal..

Mvh // de blanche!

Kunnde Blivit Katastrof!
Ktrum sa:
Hahha Granberget är min hemma backe...Jag vet vem det va som släppte den han är helt dum i huvudet hahahaha.min kompis känner hon som ligger på sjukhus
Har killen Freeride?

tragiskt.. värkligen..

Kunnde Blivit Katastrof!
mm såg hela skiten det va fet mee blod i backen... hela våran skola hade fridlovsdag och det är massa små skitungar som inte kan åka.. hon fick ett hål i pannan..

Kunnde Blivit Katastrof!
så har det hänt har jag sett. nån naab åkte långt som fan åt sidan och sen hoppade av tur att den inte fastnade..

Kunnde Blivit Katastrof!
Lika självklart att man inte släpper bygeln före liftstolpen som att man inte hoppar utan att veta att det är klart i landningen och att den som är överst i fallinjen har väjningsplikt.
ELLER?

Kunnde Blivit Katastrof!
men är han bränd eller?
hur gammal var han som släppte skiten?

PS.
kan avslöja en liten hemlighet
förra bigair här på freeride gjorde så att liften fastnade i en stolpe för typ 1-2 år sen.

han fick ett streck på liftkortet

Kunnde Blivit Katastrof!
Deespin sa:
men är han bränd eller?

PS.
förra bigair här på freeride gjorde så att liften fastnade i en stolpe för typ 1-2 år sen.

Vad händer om man får ett sträck då? var det som en varning bara?

typ att "du har en chans kvar" att visa att du är en snäll pojke ; )

Btw så tror jag inte att kille som släppte bygeln värkade veta vad det kunnde bli för fara för allmänheten när man gör sånt. det är som att man ska inte åka sicksack i liftspåret heller oavsett vilken lift det är.

bara för att det blir en enormt stor påfrestning på liftvajern som riskerar att gå av. Själv åker jag i bjursås ski center i Dalarna / Falun och där har vi det systemet att när det blir allt för stort påfrästning så stannar liften.

Tycker grymt synd om tjejen som råkade så illa ut med ett hål i pannan bara för att den dära "skitungen" som inte visste vad han höll på med råkade släppa bygeln när han var på driftskola i liften:
Driftskola = åker långt åt sidan i liften åt olika håll ; )

vissa värkar faktiskt inte förstå faran med att göra sånt dära, man kan ju ställa sig själv frågan genom att:

VARFÖR SITTER DET EN SKYLT DÄR? :S VAD BETYDER, INGEN SICKSACKÅKNING I LIFTSPÅRET? regler är till för att följas och vissa MERA än ANDRA.. Man ska inte bara tänka på sin egen säkerhet utan även på omgivningens säkerhet. men det gör man nog inte om man nu kanske är en så "cool gangsta grabb" som han värkade vara! : [

Mvh // Viktor

Kunnde Blivit Katastrof!
troNi sa:
Deespin sa:
men är han bränd eller?

PS.

jaooppp

Kunnde Blivit Katastrof!
Deespin sa:
troNi sa:
Deespin sa:
men är han bränd eller?

PS.

jaooppp
Okej. har hört att det var någon som fick det förut i bjursås också. dom hade en "permanent penna" som dom trodde kanske ;D han kom hem och tog bort det med lite T-röt hehe ;D

Kunnde Blivit Katastrof!
KaILe sa:
overkill sa:
KevinHolmbom sa:
säkert nån liten jäävla unge som går i alpin klubben som backen har .. hatar dom !
Skärp dig!
precis du släpper väl inte heller alltid liften högst upp uten jag kan säga med 100 % säkerhet att du släpper innan du kommit till toppen ibland...
men ni fattar inte vad "SKALPARNA" som det heter i våran backe får gööra ... Dom visar absolut ingen respekt för dom andra i backen dom sabbar våra hopp genom att kööra snett över dom hur kaxiga som helst dom trängs som fan i liftkön dom visar ABSOLUT INGEN respekt i backen ! därför hatar jag dom ni kanske inte gör de men alla får väll tycka vda dom vill, svergie är ett fritt land !

Kunnde Blivit Katastrof!
KevinHolmbom sa:
KaILe sa:
overkill sa:
precis du släpper väl inte heller alltid liften högst upp uten jag kan säga med 100 % säkerhet att du släpper innan du kommit till toppen ibland...
men ni fattar inte vad "SKALPARNA" som det heter i våran backe får gööra ... Dom visar absolut ingen respekt för dom andra i backen dom sabbar våra hopp genom att kööra snett över dom hur kaxiga som helst dom trängs som fan i liftkön dom visar ABSOLUT INGEN respekt i backen ! därför hatar jag dom ni kanske inte gör de men alla får väll tycka vda dom vill, svergie är ett fritt land !
hahah okej..men du och dina polare tränger er också och så sen är det inte bara skalparna..utan vanliga ungar sen har du betalat för hoppet eller är det så att klintens pistvakter har skottat upp hopp fast dom kunnat lägga snön i andra delar där det är lite snö ex skogslingan med mera `? dom gjorde det för att vara schyssta sen så skalparna är alltid i vägen och förstör det håller jag med om men ändå du var liten en gång i tiden också...

Kunnde Blivit Katastrof!
sprayerbc sa:
nää, men de kunde lika gärna vart en gammal gubbe/tant lr en 3-åring
sprayerbc om du läser vad som står tidigare i alla inlägg så förstår du nog säkert varför jag skret att jag tror att han är mellan 13 - 15 år gammal.

3åring som skulle vara jävligt kaxig och alltid tränga sig före i köer och föstöra kickarna, njaa tror inte det va?

sen tror jag inte heller att en gammal gubbe skulle gör så heller, och vad gör man i parken om man är gammal gubbe? risken är lite större att man skadar sig ju äldre man blir.

lär dig läsa bättre nästa gång grabben, have a nice day. !

Tillbaka
Topp